Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Wed, 27 Mar 2013 00:01:50 +0100

W dniu 2013-03-26 23:45, Kosu pisze:

> No i brawo dla tego klienta. Czyli nie wszyscy j臋cz膮 na usenecie
> - niekt贸rzy co艣 naprawd臋 robi膮.

Ten mia艂 akurat do艣膰 czasu i uporu by przebrn膮膰 przez ca艂膮 procedur臋.
Zawzi臋ty bezrobotny? Bo wi臋kszo艣膰 ludzi zaklnie pod nosem i nie b臋dzie
si臋 szarpa膰 o 200-300 z艂.

> Kara przyznana przez urz膮d to nie jest jaki艣 wyrok dla firmy
> albo wskazanie, 偶e jej dzia艂anie jest godne pogardy.

Jak najbardziej jest. Po pierwsze zakwestionowane klauzule s膮 skuteczne
we wszystkich tego rodzaju przypadkach (a nie tylko w indywidualnej
sprawie jak typowy wyrok s膮dowy), dwa 偶e je艣li ju偶 dosz艂o do na艂o偶enia
kary i wzruszenia klauzul jako naruszaj膮cych ZBIOROWE INTERESY
KONSUMENT脫W to post臋powanie przedsi臋biorcy by艂o nie w porz膮dku
(lub "godne pogardy" jak tam piszesz).

> To po prostu kara za co艣.

O skutkach powszechnie obowi膮zuj膮cych. Ilu wcze艣niej ludzi dotkn臋艂y
skutki takich praktyk, a nie mieli do艣膰 czasu czy samozaparcia by
przej艣膰 ca艂膮 procedur臋 to nic?

> Czy mandat za przekroczenie pr臋dko艣ci skre艣la w Twoich oczach kierowc臋?

Co ma piernik do wiatraka - to wykroczenie indywidualne, a jak widz臋
"wariat贸w" p臋dz膮cych ~200 km/h po zwyk艂ych kraj贸wkach (tych lepszych po
remoncie z EU pieni臋dzy), to rzeczywi艣cie mam w膮tpliwo艣ci co do ich
stanu psychicznego i czy powinni posiada膰 prawo jazdy.

> Kary p艂aci mn贸stwo firm i bardzo 艂atwo jest jak膮艣 dosta膰 (od UOKiK,
> KNF, PISu itp). To jest NORMALNE.

Nie, stosowanie praktyk zakwestionoanych skutecznie przez UOKiK to nie
jest normalne. Jak kto艣 uwa偶a 偶e to jest normalne, to wyra藕nie
przyzwyczai艂 si臋 do PL standard贸w handlu z lat 80. XXw.

> Jaki to ma zwi膮zek z jako艣ci膮 obs艂ugi klienta?

Bezpo艣redni.

> Pewnie 偶aden. Ludzie w Morele albo 藕le zinterpretowali ustaw臋 albo postanowili zaryzykowa膰.
> Nie uda艂o si臋, kar臋 zap艂acili, regulamin zmienili. 艢wiat si臋 kr臋ci,
> gramy dalej.

I uwa偶asz 偶e "wy艣lizganie" wcze艣niej n-ilo艣ci klient贸w jest OK?
Uda艂o si臋 z tymi frajerami, spr贸bujemy z czym艣 innym, 艣wiat si臋 kr臋ci w
PL "byznesie".

--
/MB