Re: RAM czy SSD

Autor: Irokez <no.email_at_wp.pl>
Data: Mon, 25 Mar 2013 17:27:41 +0100

W dniu 2013-03-25 16:36, Michal pisze:

> Czyli zapewne A64 3000+ pod S939 z DDR1 400 (200MHz).
> Zapomnij o tym 1 GB pamięci.

Jak ma jednak na AM2 to może mieć DDR2, a wtedy już nie jest źle...

> Tez przesiadka z gorszego na złe. Jak już zmieniasz całą platformę
> (CPU, mobo, RAM) to przesiadaj się na coś współczesnego - choćby z
> tańszych rozwiązań na FM2 - będziesz miał nowe wszystko (w tym
> bezproblemowe kupno taniego DDR3 1866, wydajne CPU i grafikę, a całość
> o małyym zużyciu energii) i zauważalną różnicę w wydajności.

Racja, chyba że jak wyżej napisałem. Bez konkretów niestety to nie
pogadamy...
Jak jednak AM2 i DDR2 to można pamięć, za kilkadziesiąt złotych też
wstawić A64 X2 i już jest lepiej.

> A jak już zminiać platformę to nie rzeźbić w g* i pakować się w
> przestarzałe C2D z DDR2 tylko któreś z budźetowych rozwiązań
> współczesnych ze wskazaniem na FM2 - stosunkowo tanio, cicho i
> energooszczednie, a jeśli ktoś nie gra itp. spokojne wystarcza do
> pracy, zwłaszcza jak zdierżyłeś do tej pory A64 3000+.

Jak pamięci DDR1 to jak najbardziej.
Jak DDR2 i AM2 to taniej będzie małe upgrade CPU zrobić. Ja tak będę
właśnie zmieniał A64 3200 na A64 X2 3600 wytargane za grosze + 2GB DDR2.
Wydajnościowo to takie CoreDuo E2160 do biurowych zadań starczy.

--
Irokez