Re: tablet PC TabFun 7.0

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue, 19 Mar 2013 11:43:45 +0100

Dnia 2013-03-19, o godz. 10:45:58
Marx <acc.for.news_at_gmail.com> napisał(a):

> czyli to nie jest NAS. NAS to nie tylko sprzet ale i oprogramowanie.
> W przeciwnym wypadku dowolne urzadzenie z dyskiem byloby NASem.

To nie do końca tak. QNAP miał w ofercie NAS-y. Jak kamerki IP
stały się popularne to dodał do nich (jako alternatywę) soft do ich
rejestracji/obsługi. Potem stwierdził że warto rozszerzyć ofertę
urządzeń. Więc zablokował w NAS-ie z softem do rejestracji część funkcji
NAS-a i otrzymał "czysty" rejestrator. Różnica jest właściwie na
poziomie firmware-u - różnice sprzętowe są niewielkie. Otwierałem kilka
z ich urządzeń i wygląda że w środku jest ta sam elektronika. Inni
producenci (z niewielkimi wyjątkami) nie okrawali funkcjonalności
innych urządzeń tylko projektowali. Co więcej do ich rejestratorów bez
problemu można dostać się po FTP czy SMB i wykorzystać jako
miejsce składowania własnych danych czego nie udało mi się zrobić na
żadnym dedykowanym rejestratorze,. Inna sprawa że QNAP mnie zniechęcił
poprzez to że soft był IEonly. Nie sprawdzałem od dłuższego czasu czy
to się zmieniło bo jakoś nie wpadły mi w ręce.

Zdrówko