Re: tani komp - dobry wybor?

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 16 Mar 2013 08:59:31 GMT

On 2013-03-14, BartekK <sibi_at_drut.org> wrote:
> lepiej, 偶e np komputer nie musi by膰 wyj膮c膮 skrzynk膮, kt贸ra chrobocze i
> 20minut uruchamia windowsa, by po 5minutach si臋 zawiesi膰/zamuli膰...

Ale to o czym m贸wisz, to nie jest wina HDD tylko zaniedbania.
Je艣li kto艣 nie dba o kompa, to SSD nie b臋dzie lekarstwem.
Komputery bez mechanicznych dysk贸w te偶 si臋 mog膮 zawiesi膰 :).

> Nie wiem, raczej bym si臋 zastanowi艂 (sprawdzi艂, zmierzy艂) ile realnie
> ruchu (iops, transferu itp) dysk wykona艂, a nie jakie pliki z danymi

Ale po co? 呕eby sobie udowodni膰, 偶e na SSD by艂o szybciej? :)
Dla mnie to jest zupe艂nie bez znaczenia ile w tle sobie komputer
zapisuje danych. To jest nieodczuwalne (chyba 偶e kto艣 rzeczywi艣cie
pracuje na jakim艣 z艂omie, gdzie podtrzymanie Windowsa po偶era po艂ow臋
zasob贸w).

> obrabia艂e艣. Ile np program贸w uruchamia艂e艣, p贸藕niej zamyka艂e艣,

Znowu: na pewno w tle uruchamia艂y si臋 tysi膮ce skrypt贸w, ale tego
nie odczuwam. Ja 艣wiadomie uruchomi艂em 7 program贸w. Wi臋kszo艣膰
z nich odpali艂em o 9 rano i wy艂膮czy艂em o 19. A tak naprawd臋
to nawet tego nie zrobi艂em, bo po prostu obudzi艂em i zahibernowa艂em
kompa. I wszystkie te programy (uruchomione r贸wnolegle) zajmowa艂y
pewnie ko艂o 1GB RAMu, wi臋c 偶adne koby艂y :).

> [...]
> komfort twojej pracy. Bo je艣li m贸wimy o przypadkach skrajnych, to
> oczywistym jest 偶e np osoba kt贸ra rano w艂膮czy komputer, w tym czasie
> wypije kaw臋 (i czas uruchomienia systemu, czy to 30s czy 5minut, nic nie
> zmienia), i potem przez ca艂y dzie艅 np klepie faktury w jednym programie
> - nie b臋dzie widzia艂a 偶adnej r贸偶nicy mi臋dzy ssd a dyskiem mfm... ale ju偶
> np programista, kt贸ry obrabia "tylko" kilkana艣cie MB kodu i bibliotek, i
> kilkana艣cie razy to kompiluje, to inaczej odczuwa pr臋dko艣膰 i
> responsywno艣膰 dysku (zw艂aszcza przy du偶ej liczbie ma艂ych plik贸w)

Jestem poniek膮d programist膮 i nie wiem o czym m贸wisz. Przez wi臋kszo艣膰
dnia gapi臋 si臋 w monitor i wzdycham, ew. temperuj臋 o艂贸wki. Nie bardzo
sobie wyobra偶am, co w tym aspekcie m贸g艂by zmieni膰 szybszy dysk :).

Poza tym znowu: przestrzegam przed podzia艂em 艣wiata na ksi臋gowe
i komputerowych nerd贸w, bo to jest nieprawdziwe i krzywdz膮ce.

pozdrawiam,
Kosu