Re: tani komp - dobry wybor?

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Fri, 15 Mar 2013 16:27:52 +0100

W dniu 2013-03-15 13:47, Kamil pisze:

> Setek tysi臋cy? O czym Ty piszesz? Mo偶esz poda膰 przyk艂ady?

Win7 x64 po ~roku pracy to ponad 196 tys. ma艂ych plik贸w (53GB) i to po
sprz膮taniu i optymalizacji (bez tego by艂o grubo ponad 200 tys). Na dysku
systemowym s膮 tylko podstawowe, ma艂e programy, wszystko co wi臋ksze jest
na macierzy HDD, w tym sam katalog Steama to kolejne
~60tys plik贸w, kt贸re z konieczno艣ci le偶膮 na macierzy HDD mechanicznych
bo zajmuje on u mnie 1 TB, wi臋c po艂o偶enie tego na SSD jest ekonomicznie
nieop艂acalne, w odr贸偶nieniu od ma艂ego, 64GB SSD na sam system
kosztuj膮cego ~170-330 z艂 co zwraca si臋 w wygodzie pracy z tak膮 chor膮
ilo艣ci膮 ma艂ych plik贸w, na kt贸r膮 panaceum nie jest RAM i bufory dyskowe
(z 8GB system z podstawowymi aplikacjami bierze oko艂o 2-3GB, reszta
idzie na bufory itp).
Obud藕 si臋 - to ju偶 nie czasy MS DOS czy Windows95-win2k, albo nawet
winxp z okresu kr贸tko po premierze gdy SP, MS NETy, biblioteki DX i VC
nie zajmowa艂y tyle co sam system i przy kt贸rych to OSach nie by艂o
takiego rozpasania je艣li chodzi o system plik贸w. Z dawnego DLL Hell
zrobi艂o WINSXS Hell gdzie prawie ka偶da aplikacja k艂adzie swoje wersje
bibliotek z ogromn膮 ilo艣ci膮 ma艂ych plik贸w, co zabija dowolny dysk
mechaniczny.

--
/MB