Re: Laptopy z ekranem OLED

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 03 Mar 2013 20:27:45 +0100

W dniu 2013-03-03 19:44, Latet pisze:
> Oglądałem ostatnio w dużym sklepiej RTV znaczną liczbę laptopów i
> załamało mnie to, że nawet najdroższe miały ekrany o beznadziejnych
> kÄ…tach widzenia.
Cóż, oczekiwania klienta to zestaw sprzeczności - chce by kąty były
szerokie, obraz piękny, ekran czytelny w słońcu, a laptop ma być tani, i
działać jak najdłużej na baterii. Tak się nie da.

Kąty widzialności LCD w dużej mierze związane są z jego jasnością -
jeśli są wąskie - dużo światła idzie "na wprost" i parametr "jasność"
wychodzi niezły (tzn normalny, jakieś 300-400cd/m^2 ale ilość potrzebnej
energii do podświetlania takiego ekranu jest mniejsza).
Jeśli warstwa wierzchnia nad właściwym lcd i polaryzatorem jest
równomiernie rozpraszająca = dająca widoczność każdego punktu pod
różnymi kątami tak samo - to też emitowaną ilość światła przez każdy z
punktów lcd rozprasza bardziej (szerzej), więc "na wprost" leci go
mniej, i w efekcie jasność mierzona na wprost - spada (albo potrzeba
więcej energii do podświetlania by uzyskać taką samą jasność).