Re: PILNE - rozebranie, nasmarowanie wentylatora

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 03 Mar 2013 13:40:32 +0100

W dniu 2013-03-03 13:26, pueblo pisze:
> Mama taki wentylator w laptopie - bardzo zatarty, warczy, ale musi
> jeszcze poci膮gn膮膰 zanim kupie (je艣li si臋 uda) nowy.
> Chcia艂em go nasmarowa膰, ale nie wiem czy da si臋 go rozebra膰?
> zdj臋cie z g贸ry
> http://www.bankfotek.pl/image/1434958.jpeg
> i z do艂u
> http://www.bankfotek.pl/image/1434959.jpeg
> Jak pr贸buj臋 lekko wyci膮ga膰 wirnik - nie idzie, a nie chce nic na si艂臋.
> Zastawiam si臋, czy co艣 si臋 mo偶e niedobrego sta膰 jak wpuszcz臋 tam
> kropeleczk臋 oliwy itp. - nie wiem czy z do艂u, czy z g贸ry.
Wpu艣膰 z g贸ry, przez jeden z tych trzech otwork贸w, stawiajac wentylatorek
bokiem, tak by kropelka oleju 艣ciek艂a w kierunku 艣rodka wirnika (do
o艣ki). Dobrze by zrobi艂o, jakby na czas wpuszczania tej kropelki - lekko
"unie艣膰" wirnik, je艣li ma on jaki艣 luz, tak by olej wciek艂 maksymalnie w
g艂膮b, do o艣ki. Potem par臋 ruch贸w g贸ra-d贸艂 i obrot贸w i powt贸rka
smarowania, to mo偶e uda ci si臋 troszk臋 oleju wprowadzi膰 na o艣k臋 (i
wype艂ni膰 luz mi臋dzy o艣k膮 a tulejk膮 w kt贸rej si臋 kr臋ci, dzi臋ki temu
powinien przesta膰 wpada膰 w wibracje).