Re: Single czy dual chennel?

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Fri, 01 Mar 2013 13:41:58 +0100

W dniu 2013-03-01 07:59, Budzik pisze:

> Typ procesora AMD Athlon 64 3000+
> Nazwa kodowa Venice S939
> Seria DH-E6
> CPUID: nazwa procesora AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
> CPUID: nr wydania 00020FF2h
> Szybkość procesora
> Częstotliwość taktowania procesora 1807.82 MHz
> Mnożnik procesora 9.0x
> Procesor FSB 200.87 MHz (oryginalny: 200 MHz)

        Dodam tylko, że ta wersja bez wiÄ™kszego problemu i podnoszenia
napięcia, powinna bez problemu chodzić do 2500 MHz. Swojego jakiś czas
temu tak używałem, większość potrafi. Pamiętaj tylko o ustawieniu szyn
PCI-E/FSB na async, by nie dostały "kosmicznego" taktowania.
Przydatne o tyle, że nawet taki 2500 MHz Venice na dziś jest dość wolny
- takie czasy że bez 2-rdzeniowego CPU ciężko nawet z przeglądarki WWW
korzystać - miałem nieprzyjemność sprawdzić coś na Allegro na
1-rdzeniowym CPU - nie wiem co oni w layocie zmieniali (a zmieniajÄ… co
trochę, pewnie dla generowania wirtualnych kosztów za pierdylion złotych
by nie płacić podatków albo jak najmniejsze), ale nawet taka prosta
strona w obecnym wydaniu to hipopotam na jednordzeniówce.

> K8N51GMF-9 z tego co wyczytałem na chipsecie gf6100

        Czyli jest OK - w miarÄ™ nowa. Dobrze że nie VIA - z nimi byÅ‚o sporo
problemów z dobieraniem pamięci.

>>> Pamieci
>>> 1 x 1GB
>>> 2 x 512

Khmm, i działa? Bo Gigabyte w manualu od tej instrukcji zeznaje że nie
wstanie z trzema modułami, chyba że przez "unable to boot" uznają brak
obsługi dual chanel, ale to dość oczywiste.

> Szkoda.
> Czy taki moduł pamieci będzie pasował?
> http://allegro.pl/infineon-1gb-ddr-400-mhz-pc3200-i3030853098.html

Pewne Double Sided 16 kosci - nie powinien sprawiać problemów, choć to
jeden z nowszych DDR1 sądząc po kostkach BGA. Maksymalna wielkość jaką
obsłuży na moduł Twoja płyta.

> Bo wszedłem na all i zadziwiła mnie rozbieżnosc w cenach i jednoczesnie
> wiele zastrzeżen ze taka pamiec tylko do takich chipsetów itd.

        Jak już zamawiasz z Allegro, a nie w lokalnym sklepie ze
starożytnościami komputerowymi, to wybierz sobie dokładnie taki jak ten
obecny moduł 1 GB - najmniej potencjalnych problemów. Ostatnio
zamawiałem moduł 512 MB Kingstona DDR2 667 dla dość wybrednej płyty
Asusa pod Q6600 i wybrałem nie dość że z "kit of 2" (po tym jak jeden z
nich zakończył żywot) , to jeszcze z tego samego tygodnia kości -
przy wszystkich wadach Allegro jego największą zaletą jest mnogość ofert,
dzięki czemu można sobie wybrać odpowiedni.

--
/MB