Re: Jak przenieść RAID 0 ?

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Mon, 25 Feb 2013 19:35:07 +0100

W dniu 2013-02-25 17:17, Marek pisze:

> W środę dam znać. Powinienem mieć już komplet podzespołów. Pewnie i tak
> dane szlag trafi ale na wszelki wypadek spytam: czy jeśli zamienimy 2
> identyczne dyski miejscami w RAID-0, to czy RAID siÄ™ posypie?

AFAIR przy tym kombinowaniu z kablami SATA nawet mi się to zdarzyło
i obie macierze zostały poprawnie wykryte (RAID0), ale to może zależeć
też od konkretnego biosu płyty głównej - raczej nie eksperymentowałbym z
dyskami zawierajÄ…cymi dane. Jak masz tylko dwa w macierzy, to dobrze np:
okleić jedną (zazwyczaj pierwszą) z taśm SATA podłączoną do pierwszego
HDD kawałkiem kolorowej taśmy izolacyjnej - w ten sosób przy
przekładaniu dysków/kabli trudniej o inną kolejność podłączenia.

P.S.
Nie daj się zbałamucić, że HostRAID = SoftRAID. Po coś jest ten kod w
biosie umożliwiający spinanie macierzy - choćby po to, aby łatwo
zainstalować system na wolumenie ustawionym w macierz. A to że WindowsXP
i starsze nie za dobrze sobie radzą z host RAID, czy większość
dystrybucji linuksa ma z nimi problemy (choć powoli się to zmienia -
nowsze wersje PartedMagic zazwyczaj rozpoznajÄ… host RAID z automatu).

--
/MB