Re: Jak przenieść RAID 0 ?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Mon, 25 Feb 2013 10:17:21 +0100

W dniu 2013-02-25 09:50, Andrzej Lawa pisze:

> Umm... RAID-0? Dane ci niemiłe?

Ueee tam... od 2 lat jadÄ™ bezawaryjnie. Przesadzasz :-)
Cierpliwość nie jest moją zaletą a backup komputera załatwia temat.

> To po pierwsze. Po drugie aby być w temacie grupy musiałby to być RAID
> sprzętowy - a wtedy po prostu przekładasz kontroler razem z dyskami i
> voila.

Poruszałem ten temat na grupie. Trudno o wydajny kontroler sprzętowy.
Brak jest na rynku na konkretnych chipsetach, które dla dysków SSD coś
by wniosły. Z kolei urządzenie za 1000zł byłoby przegięciem. Więc
jedynie wygodę przenoszenia zyskałbym. Ponieważ nie robię tego często,
to i taki zysk jest problematyczny.

> W przeciwnym przypadku - spytaj się na właściwej grupie.

Czyli ?

> Aha - RAID w BIOSach wielu nowych płyt głównych tak na prawdę nie jest
> sprzętowy, obsługiwany przez płytę.

Niby tak. Jednakże z drugiej strony patrzałem jak wygląda obciążenie CPU
przy transferze danych na mojej starej płycie:

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-p55a-ud3r_10/

Szczerze mówiąc były nieznaczne: w granicach błędu obserwacji. Miałem
kiedyś sprzętowy kontroler i nie obserwowałem na nim spektakularnych
efektów.

--
Pozdrawiam
Marek