Re: Co mi da przejście z 4GB ram na 8?

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sat, 9 Feb 2013 18:31:50 +0100
Message-ID: <kf64mm.ark.1@pb2004.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kf5ihr$mto$1_at_node2.news.atman.pl...
>
>Dnia 2013-02-09 13:34, Użytkownik Piotr B. (pb2004) napisał:
>
>>>>> Tak z ciekawości, podasz kilka tytułów gier które wykorzystają
>>>>> więcej niż 4GB RAMu.
>>>>>
>>>> Nawet gdyby nie istniały przy 4GiB RAM nawet program wykorzystujący
>>>> tylko 2GiB znacząco spowolni system.
>>>>
>>> Może i tak, tyle że gra to nie jest program w trakcie używania którego
>>> wykorzystuje się jeszcze inne pamięcio i procesoro żerne czynności.
>>> Jak ostatnio sprawdzałem gry które miałem pod ręką to zajmowały
>>> tylko 2GB RAMu.
>>
>> Te 2GiB zajmowane przez grę oficjalnie to nie cała pamięć RAM z jakiej
>> system korzysta do obsługi. Przy 8GiB w na liście stron standby także
>> znajdują się dane gry. Przy 4GiB tymczasem muszą być one czytane z dysku.
>
>Zdaje sobie sprawę że system wykorzystuje wolna pamięć RAM
>do keszowania dysku, co w przypadku kiedy gramy pracuje na
>korzyść gry.
>Ale przyznasz że kod gry bezpośrednio zajmuje tylko do 2GB,
>przynajmniej tak było dotychczas.

Pewnie w większości tak, ale istnieją też takie, które na systemach x64 mogą
zaadresować 4GiB (np. Wiedźmin 2 ma plik z flagą LARGE_ADDRESS_AWARE).

-- 
Piotr Borkowski 
Received on Sat 09 Feb 2013 - 18:45:02 MET

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Sat 09 Feb 2013 - 18:51:03 MET