Re: Inteligentny UPS

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue, 05 Feb 2013 17:57:34 +0100

W dniu 2013-02-05 17:15, DooMiniK pisze:

> Praktycznie ka偶dy produkcyjny UPS, to podstawowa opcja dla 艣rodowiska
> serwerowego. Przyk艂adem mo偶e by膰 nawet Smart-UPS 3000:
> http://ridl.cfd.rit.edu/products/manuals/APC%20UPC/Manual.pdf
>
> Strona 9:"Minimum Capacity Before Return from Shutdown".
Nie wiem czy zrozumia艂e艣 (lub ja?) pytaj膮cego, aczkolwiek mam taki sam
problem z UPSami, r贸wnie偶 APC Smart 3000 ;)
1) zanika zasilanie, ups pracuje, roz艂adowuje bateri臋 do poziomu, przy
kt贸rym pod艂膮czone/monitorowane komputer zaczynaj膮 "shutdown"
2) komputery wykonuj膮 prawid艂owo shutdown, wy艂膮czaj膮 si臋 ca艂kowicie
2a) ups nadal podtrzymuje, ma np 40% baterii
3) zanim (!) ups roz艂aduje si臋 do 0% - powraca 230v w kontakcie, ups nie
wy艂膮czy艂 si臋 wi臋c funkcja upsa "minimum capacity before return from
shutdown" (na艂adowanie si臋 do np conajmniej 20% nim za艂膮czy wyj艣cie) nie
zadzia艂a
3a) komputery s膮 wy艂膮czone - nie w艂膮czaj膮 si臋 same, bo sk膮d maj膮
wiedzie膰 偶e teraz ju偶 pr膮d jest. Gdyby ups si臋 roz艂adowa艂 i wy艂膮czy艂, to
po powrocie 230v m贸g艂by na艂adowa膰 si臋 do np 20%, za艂膮czy膰 230v dla
komputer贸w, a te (zgodnie z ustawieniem w biosie) - same si臋 w艂膮czy膰.
ALE nie by艂o wy艂膮czenia i w艂膮czenia 230v z punktu widzenia komputera,
wi臋c si臋 nie w艂膮cza...