Re: PeCet zdycha -- co w zamian?

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_spam_wp.pl>
Data: Sun, 03 Feb 2013 12:24:28 +0100

Dnia 2013-02-02 17:40, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> Ale nie wie, gdzie są te satelity i AGPS mu
> pomaga w łapaniu fiksa. (przyspiesza łapanie)

Przyspiesza łapanie czego ?
Bo tak na prawdę to AGPS po prostu podaje mu szybciej jego
pozycję ale przybliżoną, na dane z GPS trzeba poczekać.

> To nie ja pisze brednie, ale Ty. :)

Piszesz, piszesz.

> A ja piszę 'mają' czy 'dają'? Nawet WiFi dają doskonałą
> orientację -- wystarczy użyć mapki Googlastej, aby zobaczyć
> swoje położenie mimo braku odbiornika GPS. Położenie HotSpotów
> WiFi jest zapisane w stosownej bazie i na podstawie tego, co
> widzi karta sieciowa komputera, można określić położenie
> tejże karty bardzo dokładnie.

Przepraszam a co ma wspólnego WiFi z AGPS ?

> W Googlastej mapie taka kropeczka nad ludzikiem.
> Klikasz i masz swoje położenie -- o ile używasz
> karty sieciowej WiFi i dookoła siebie masz pracujące
> HotSpoty WiFi.

Z jaką dokładnością ?

> Gdy już będziesz miał swój smartfon (bo teraz najwyraźniej
> nie masz żadnego) zobaczysz, że określenie położenia na
> podstawie BTSów jest słabe/niedokładne, zwłaszcza na
> podstawie 3G. Smartfony są tanie, można by powiedzieć,
> że są za free, bo dzięki nim można sporo zaoszczędzić
> na rachunkach za prąd czy gaz... Koszt smartfonu
> szybko zwraca się. :)

W pierwszym mailu napisałem że AGPS ma najmniej dokładne
pozycjonowanie. Nie doczytałeś ?

> W czasie rzeczywistym, czyli w czasie
> zadanym -- na przykład w czasie tysiąca lat.

Nie.

> Co najmniej od roku.

> Poszukaj w necie. Kiedyś (niemal rok temu) o tym gdzieś pisałem. :)

Chcę poszukać, podaj nazwę. :-)

Pozdrawiam