Re: PeCet zdycha -- co w zamian?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat, 2 Feb 2013 17:40:26 +0100

"RadoslawF" keje2c$e9q$1_at_node1.news.atman.pl

> Po co skoro z satelitów ma dokładniejszą pozycję.

Ale nie wie, gdzie są te satelity i AGPS mu
pomaga w łapaniu fiksa. (przyspiesza łapanie)

To nie ja pisze brednie, ale Ty. :)

> BTSy mają dokładność ? Brednie piszesz.

A ja piszę 'mają' czy 'dają'? Nawet WiFi dają doskonałą
orientację -- wystarczy użyć mapki Googlastej, aby zobaczyć
swoje położenie mimo braku odbiornika GPS. Położenie HotSpotów
WiFi jest zapisane w stosownej bazie i na podstawie tego, co
widzi karta sieciowa komputera, można określić położenie
tejże karty bardzo dokładnie.

W Googlastej mapie taka kropeczka nad ludzikiem.
Klikasz i masz swoje położenie -- o ile używasz
karty sieciowej WiFi i dookoła siebie masz pracujące
HotSpoty WiFi.

Gdy już będziesz miał swój smartfon (bo teraz najwyraźniej
nie masz żadnego) zobaczysz, że określenie położenia na
podstawie BTSów jest słabe/niedokładne, zwłaszcza na
podstawie 3G. Smartfony są tanie, można by powiedzieć,
że są za free, bo dzięki nim można sporo zaoszczędzić
na rachunkach za prąd czy gaz... Koszt smartfonu
szybko zwraca się. :)

> Wiem.

W czasie rzeczywistym, czyli w czasie
zadanym -- na przykład w czasie tysiąca lat.

Co najmniej od roku.

> To może podaj nazwę tych chipów.

Poszukaj w necie. Kiedyś (niemal rok temu) o tym gdzieś pisałem. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'