Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Tue, 29 Jan 2013 21:37:21 +0100

On 2013-01-29 21:03, RadoslawF wrote:

> Nie muszą.
> Przeciwnicy nie twierdzą że dyski SSD sa do bani.
> Zwracają grzecznie uwagę że różnica w cenie nie bardzo
> jest w typowych zastosowaniach rekompensowana przez szybszy
> odczyt danych.
Intel twierdzi co innego: http://tnij.org/uccb . Ale fakt, oni ni nie
mówią o cenie tylko o TCO. :-D Oh, wait, przecież TCO dotyczy nawet
jednoosobowej firmy np. w postaci jakiegoś freelancera. :-D

Chociaż z drugiej strony ten raport jest IMO trochę oszukany ponieważ
dotyczy laptoków, a tutaj HDD są IMO zdecydowanie do bani ze względu na
wrażliwość na wstrząsy. Temperatura w małej obudowie laptoka też pewnie
swoje robi. I zmiany temperatury również. Ale z trzeciej strony to chyba
laptoków przybywa a desktopów ubywa. :-D

> budzące śmiech i politowanie. A może chcesz i ty nas
> poprzekonywać że używasz tak dziadowskiego oprogramowania
> że zysk przy starcie powtarzany kilka czy kilkanaście razy
> dziennie jest wystarczający do wydania kilkuset pln na SSD ?
Przecież z miesiąc temu pisałem, że używam SSD do PostgreSQL-a i że jest
do tego świetny natomiast nie pisałem nic o świetności SSD ze względu na
szybkie starty softu ponieważ system mam talerzowcu (który, notabene,
wymieniłem 7 tygodni temu na nowy ponieważ w starym SMART zaczął
pokazywać niepokojące rzeczy). :-D