Re: Drugi HDD w miejsce napędu DVD co kupić i czy warto SSD?

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Sun, 27 Jan 2013 13:02:04 -0000

"ST" <jetexwytnijto_at_o2.pl> wrote in message
> Przymierzam siÄ™ do reinstalacji systemu w moim laptopie Dell vostro 1720 bo po
> czterech latach ciężkiej pracy już trochę zwolnił i zastanawiam się nad małą
> modernizacjÄ….
> Chciałbym w miejsce prawie nieużywanego napędu DVD wsadzić swój stary HDD
> 320GB 7200RPM Hitachi na dane a system Windows 8 postawić na nowym 120GB SSD.
> W tej chwili stoi Windows7 64.
> Czy ma to sens? Odczuję wzrost wydajności?

system i bardziej rozbudowane programy beda sie uruchamialy szybciej
(oczywiscie zalezy jaki ssd wybierzesz), jezeli masz antywirusa skanujacego
skanujacego wszystko w tle komfort pracy moze sie dosyc poprawic,
czas pracy na baterii nieco zmaleje

> Jaki kupić SSD do nie najnowszego przecież laptopa?

nie ma sensu zbytnio oszczedzac, zdecydowanie cos z 5 latami gwarancji,
bezproblemowe firmy to samsung i intel, model m4 od cruciala tez cieszy
sie z dobrych opinii, najgorsza renome z 'firmowych' urzadzen maja ocz

> Czy jakieś akcesoria będą jeszcze potrzebne (przejściówki, kieszeń i zaślepka
> na napęd DVD)? można prosić o jakieś linki do sklepów lub aukcji?

z dellem nie mam doswiadczenia ale ogolnie potrzebujesz tylko czegos takiego:
http://allegro.pl/nowa-kieszen-hdd-do-dell-vostro-i2973303058.html

aukcja przykladowa, jezeli ci sie nie spieszy to pewnie na ebayu znajdziesz
sporo taniej

> Czy mogę spodziewać się jakichś problemów np z Biosem w związku ze zmianą
> systemu i Dysku?

bios warto miec aktualny, w dzisiejszych czasach aktualizacja nie wiaze sie
z jakims wielkim ryzykiem wiec...

> Specyfikacja laptopa
> proc P8600 2,4 GHz
> ram 4 GB
> grafika NVIDIA GeForce 9600M GS

przy 4GB ram warto pamietac o systemie 64 bitowym