Wentylator chłodzenia procesora (P4), brak możliwości regulacji obrotów w funkcji temperatury ?

Autor: Swift <pawprac_at_gmail.com>
Data: Sat, 26 Jan 2013 09:31:04 -0800 (PST)

Rzecz tycz starej płyty Intel D865GBF - model mniej więcej z lat, kiedy ukazał się Pentium 4. Z początku myślałem, że jest uszkodzenie, bo po załączeniu w BIOS funkcji "fan control" - regulacja prędkości wiatraków podłączonych pod złącza na płycie oznaczone odpowiednio: "rear chassis fan" i "front chassis fan" - działa, a wiatrak procesora ma stałą - niezależną od temperatury procesora - prędkość. Po sprawdzeniu w dokumentacji płyty, okazuje się jednak, że włączanie/wyłączanie funkcji "fan control" nie obejmuje wiatraka procesora, a tylko i wyłącznie 2 pozostałe wiatraki dedykowane do obudowy.
Da się z tym żyć :), nie mniej ciekawi mnie czy w tamtych czasach (początki ery Pentium 4), to był standard dla wszystkich płyt, czy też moja jest tu wyjątkiem ?
PP