Re: Jak mo�na przyspieszy� starego laptopa?

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Fri, 25 Jan 2013 01:52:59 +0100

W dniu 2013-01-22 19:07, Q pisze:

> Nic dodac, nic ujac :).

        Bo to pierwszy raz gdy mobo/bios jest tak zaprojektowane, że nie
rozpoznaje modułów pamięci o gęstości teoretycznie obsługiwanej przez
chipset. To nie składak tylko A-brand na mało popularnym chipsecie i do
tego laptop - niemal najbardziej wybredne co do pamięci cholerstwo jakie
można sobie wybrać. Jakoś bardziej wierzę producentowi, że wie co pisze,
niż w teoretyczne możliwości chipsetu na mocno customizowanej mobo w
laptopie i to pod SODIMMy (czyt. mniej kości do wlutowania na moduł ->
większa gęstość niż w typowych długich DIMMach stosowanych w mobo
stacjonarnych).
Niemniej jednak, do czasu sprawdzenia z konkretnym modułem (o ile będzie
jeszcze stabilne w długim okresie używania) nie sprawdzi się do czasu
praktycznego włożenia modułu. Zresztą to dobra praktyka dokładania
pamięci do laptopów (chodzenie z nim tam gdzie się kupuje
i zlecenia instalacji celem sprawdzenia zgodności przed zakupem), bo
potrafią być wybredne i na standardowo obsługiwanych pojemnościach.

--
/MB