Re: PÅ‚yta mITX i cooler do IvyBridge

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 20 Jan 2013 18:08:02 +0100

W dniu 2013-01-20 16:37, PK pisze:

> Myślałem o tym rozwiązaniu, ale trochę się obawiam. Fractal Design
> dodaje dość wydajne i ciche wiatraki.
No i? To niech ten wydajny i cichy wiatrak chłodzi CPU.
Co do chłodzenia płyty to się nie musisz bać, czasy s775 z grzejącymi
się czipsetami minęły. A
Ja tak mam chłodzony i5-3570K (który jest "trochę" cieplejszy niż to co
planujesz), właśnie z scythe chyba ninja, i problemu nie ma:
https://lh4.googleusercontent.com/-NKcPuHk45nk/UPwiiNvHzxI/AAAAAAAAEo0/RHdwnJ2-1Cg/s800/P1200097.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-sYDfvMVhovA/UPwiiSmuJqI/AAAAAAAAEo8/yWgQT4B_8wQ/s800/P1200100.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-FdLDT20N09Q/UPwij0BT_yI/AAAAAAAAEpM/WmqA6-rQezY/s800/P1200108.jpg
(tekturkowe dodatki robiÄ… za oddzielenie ruchu powietrza, by wchodzÄ…ce z
góry nie było od razu wyciągane do tyłu, tylko musiało przejść przez
radiator procesora).

Z tyłu jest cichy wentylator Arctic Cooling Fan12PWM wyciągający
(sterowany jako case-fan, normalnie stoi i się nie rusza dopóki się w
obudowie nie nagrzeje). Nad procesorem jest wentylator scytche z
kompletu od ninja, w idle chodzi na jakieÅ› 500rpm. Z przodu obudowy
kręci się wolnoobrotowy scytche SY1425L12ML - dość rzadka wersja bo
bardzo niskoobrotowa, dodawali go do któregoś chłodzenia scytche, i mi
leżał w szuflandii. Praktycznie niesłyszalny, kręci się z prędkością
talerza w mikrofalówce ;) (Obudowa będzie docelowo leżała na boku, więc
nie ma problemu z ciepłem idącym do góry)

Jedyne co jest teraz słyszalne to chłodzenie grafiki, gdy w 3D się
nagrzeje. W idle problemu nie ma.