Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: Michoo <michoo_news_at_vp.pl>
Data: Tue, 15 Jan 2013 13:18:17 +0100

On 14.01.2013 04:09, chwdp wrote:

> a ja za to troche szukale ale niestety bez rezultatu. w aparacie ta
> funkcja nazywa sie Low Level Format jednak nie ma raczej wiele wspolnego
> z dyskowym LLF.
> Bardzo mnie ciekawi jak realizowana jest funkcja secure erase ze dziala
> natychmiast. wyobrazam sobie ze na kazdy sektor rownoczesnie podane jest
> jakies polecenie wpisania zera.

Jak już pisałem myślę, że będzie to tylko oznaczenie sektorów jako
pustych na etapie kontrolera (discard/trim), potem kontroler "w wolnym
czasie" czyści ("resetuje") takie bloki aby były gotowe do zapisu.

> a wlasciwie dlaczego przy nadpisywaniu stosuje sie zera? nadpisanie
> jedynkami jest nieskuteczne?

Poczytaj o pamięciach FLASH - tam jest tak, że pamięć się "resetuje" na
poziomie bloku, albo "zapisuje" na poziomie bitu/bajtu/-ów. 0, czy 1 ma
znaczenie tylko umowne (często jest to fizycznie "0", ale czytane jako
logiczne "1").

--
Pozdrawiam
Michoo