Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: chwdp <hvhv_at_igbjo.yfd>
Data: Mon, 14 Jan 2013 04:09:47 +0100

> jest taka opcja dla kart sd\dyskow ssd ktora kasuje wszystko w pare sekund,
> zazwyczaj nazywana secure erase - realizowana sprzetowo przez kosci pamieci
> nie przez logiczne mazanie w sektorach, nie twierdze ze to tu zadzialalo
> bo nie chce mi sie szukac szczegolow

a ja za to troche szukale ale niestety bez rezultatu. w aparacie ta
funkcja nazywa sie Low Level Format jednak nie ma raczej wiele wspolnego
z dyskowym LLF.
Bardzo mnie ciekawi jak realizowana jest funkcja secure erase ze dziala
natychmiast. wyobrazam sobie ze na kazdy sektor rownoczesnie podane jest
jakies polecenie wpisania zera.

a wlasciwie dlaczego przy nadpisywaniu stosuje sie zera? nadpisanie
jedynkami jest nieskuteczne?