Problem z kartą grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250

Autor: Grzexs <grzexs_at_gazeta.u-su-nto.pl>
Data: Sat, 12 Jan 2013 22:29:22 +0100

Nie wiem do końca, czy piszę na właściwą grupę, ale nic bardziej
stosownego nie znalazłem. Otóż w laptopie HP Presario CQ56 z W7 i z
kartą grafiki jak w temacie, ta karta zachowuje się dziwnie.

W normalnym trybie - padaka, najpierw pojawiły się kropki, potem jakieś
plamki z pikseli, a teraz - początkowo przy ładowaniu systemu działa
niby prawidłowo - centralny symbol Windowsa ok, ale już ekran logowania
to zestaw prostokątów. Podejrzewam. że to pamięć tej karty.

Ale jak system ładuje się w trybie awaryjnym, to wszystko wydaje się być
w porządku! Udało mi się zmienić rozdzielczość z awaryjnej na nominalną
i obraz piękny.

I teraz pytania - czy da się coś zrobić, aby w trybie normalnym działało
tak, jak teraz w awaryjnym? I dlaczego tak się dzieje? Czy system nie
wykorzystuje tej uszkodzonej karty? Czy są jakieś programy do
diagnostyki? - wszelkie programy diagnostyczne z biosu nie wykazują
żadnych błędów. Czy ma sens samemu grzebać w laptopie - da się w tym
modelu po prostu wymienić kartę lub pamięć? Moje doświadczenia z
grzebaniem w lapkach skończyły się, gdy pojawiły się ekrany 16:9, więc
dosyć dawno...

--
Grzexs