Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: astro <r.ziomberWytnij_at_stop_dla_spamu!astronomia.pl>
Data: Wed, 9 Jan 2013 03:09:13 +0100

aL wrote in <news:50ec831a$0$26708$65785112_at_news.neostrada.pl>
> Czy to wątek w klimacie "Jaki samochód do na rajdy do 5 tysiaków z LPG"?
> Pewnie jest setka różnych firm, które produkują różne twory nazywane
> tabletami po 50$ za kilogram, ale czego to ma dowodzić?

Problem w tym, ze GPSu pozbawiona jest znaczna czesc modeli za ok 700zl z
iPadem 2 (bez modemu 3G) za 1700 na czele.
www.apple.com/ipad/ipad-2/specs.html

Nie tylko badziewia za 300zl z Biedronki.

> Powiedz mi ile trwa przeciętnie konwersja RAW na netbooku z
> zainstalowanym Raw Theraphee

18Mpix zdjecie RAW z Canona EOS 60D. Procesor Atom N450. Konwersja w
Darktable do JPEG (zmieniony balans bieli i przesunietych kilka suwakow,
quality: 100%): 35s. System: Lubuntu 12.10 32-bity. Potem uruchomilem
GIMPa, poprawilem kontrast, przycialem i zmniejszylem rozdzielczosc do
1Mpix. Dalo sie to sensownie wykonac. Trudno mi skomentowac dluzsza prace i
mozliwosci obrobki grafiki, bo to nie moj netbook. Pierwsze wrazenie: to w
cholere mniej wygodne od normalnego laptopa, ale z przymusu (podyktowanego
waga, rozmiaramia i czasem pracy na baterii) na tym da sie jednak pracowac
np w czasie podrozy.

> Problem w tym, że wciąż wymagały miejsca, aby z nich w miarę
> wygodnie skorzystać.

Zgadza sie, ale w pociagu/autobusie/fotelu pasazera to sie sprawdza. Na
kolanach to sie pewnie nawet wygodniej trzyma, niz tablet (uchylany ekran).

> przy okazji zrobię szybko parę rzeczy, których nie mógłbym
> zrobić na przeciętnym netbooku bez podłączania dodatkowych urządzeń.

Za to do netbooka pecetowe peryferia mozna podlaczyc bez najmniejszego
problemu. Np aparat cyfrowy czy zgrac film z kamery i wyslac go w czasie
podrozy. Tablet pod tym wzgledem jest o wiele bardziej ograniczony.

Niektore modele maja nawet problem z praca w trybie USB host
www.tabletmaniak.pl/70621/test-goclever-tab-m703g
ale sa to raczej wybryki natury i dotyczy to pewnie tylko tanich,
Biedronkowatych urzadzen.

> No widzisz, znowu jest problem z tym, że do "twórczych" aplikacji mam
> blaszaka, bo nie wyobrażam sobie konwertowania Rawów na netbooku, bo
> wiem, że nawet na 4 jajkach z HT i zastosowaniu filtrów komputer może się
> zamulić.

Wyobraz sobie, ze sytuacja zmusza Cie do wykonania czegos (edycja
tekstu/programu/wywolanie zdjecia itp) w czasie podrozy. Albo czesto
jezdzisz pociagiem i w tym czasie moglbys wykonac czesc swojej "biurowej"
pracy. Netbook sprawdzi sie tu o wiele lepiej niz tablet.

--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber