Pendrive i dołożenie LED-a

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue, 08 Jan 2013 14:36:59 +0100

Witajcie.

Kupiłem sobie jako serwisowy i do przerzucania danych pendrive Patriot
64GB Supersonic Magnum USB 3.0 (200/120MB/s read/write ).
Kod producenta: PEF64GSMNUSB
Kod ABC-Data: C0420419

Problem w tym, że bydlak nie ma LED-a.

W przypadku "zwykłego" używania nie ma problemu, ja jednak czasem
przychodzę do całej szafy serwerowej i nie wiem, czy pendrive działa,
czy nie. Podobnie, jak chcę jakiegoś PC uruchomić z USB - też nie zawsze
wiadomo, czy USB w POST się zainicjował.

Są gdzieś jakieś zasady ogólne, jak podpiąć? Jakieś materiały?

Moim najlepszym wzorcem jest (nieprodukowana już seria) Kingston Data
Traveler Elite (ze zwężeniem w "talii"), które to gwizdki kolorem diody
pokazywały, czy zahaczyły się na USB1, czy na USB2, zaś mruganiem
pokazywały transfer.

Da się coś zrobić?

--
Pozdrawiam.