Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 06 Jan 2013 20:34:16 GMT

On 2013-01-06, B.G <oprawdziwyzapytaj_at_wp.com.eu> wrote:
> Niestety :)
> Netbook jest za to, świetnym narzędziem na wyprawy w teren nieprzyjazny
> dla tego typu urządzeń.

Ależ ja nie twierdzę, że netbook nie nadaje się do pracy
(w przeciwieństwie do różnych "miszczów", którzy też pewnie
dodaliby, że nie da się pracować na 4 GB RAM i nie da się pracować
bez Total Commandera i cholera wie czego jeszcze :]).

Po prostu dla typowego klienta z krajów, którymi przejmują się
producenci, zakup solidnego mobilnego laptopa jest takim obciążeniem,
jak dla nas netbook. A w zastosowaniach profesjonalnych cena jest
jeszcze mniej bolesna :).

> Mam na myśli pracę na wysokościach (np. obok anten) albo w innych
> dziwnych/niewygodnych miejscach, które przy pracy w branżach
> telekomunikacyjnych, informatycznych, automatyki i sterowania, spotyka siÄ™
> na co dzień, do tego przy niekorzystnych warunkach pogodowych.

Akurat w tak specyficznych zastosowaniach zazwyczaj korzysta siÄ™
z rozwiązań dedykowanych (oczywiście jeśli pracowników jest odpowiednio
dużo, bo dla kilku zazwyczaj nie warto). I te dedykowane urządzenia
zazwyczaj mają formę tabletów (czasem z jakąś uproszczoną klawiaturą
mechaniczną - szczególnie jeśli mają być wykorzystywane na zewnątrz).
Ani w Biedronce ani na NYSE nie męczy się ludzi netbookami :). Dziś
już nawet traktory mają takie dotykowe panele kontrolne.

Jeśli jesteś zatrudniony w małej firmie (np. jednoosobowej), to
rzeczywiście jesteś zazwyczaj skazany na narzędzie bardziej
uniwersalne, czyli gorsze.

pozdrawiam,
PK