Re: Jak to jest z wbudowana grafikÄ…?

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Fri, 04 Jan 2013 11:09:00 +0100

W dniu 2013-01-01 22:59, Padre pisze:

> Karta którą mam w tej chwili ma gniazdo "DVI-I Dual Link" czyli jak
> rozumiem pozwala podłączyć monitor przez DVI albo przez przejściówkę
> D-Sub ale tylko jeden na raz.

        Zgadza siÄ™.

> Czyli jak kupie taka kartÄ™:
> http://allegro.pl/radeon-hd4350-512mb-dvi-hdmi-lowprofil-i2901002403.html

Rozważyłbym akurat te karty. Niepokojące w opisie jest:
ATI PowerPlay (BIOS)
State #1 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz (Boot)
State #2 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz
State #3 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz (UVD)
State #4 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz

Czyli te karty mają BIOS wyłączone w praktyce oszczędzanie energii. 55
nm HD4000 nie były w tym zbyt dobre nawet lekko zmieniając taktowanie, a
przy stałych zegarach szkoda by tak mało wydajna cały czas zużywała
odpowiednio więcej energii i generowała ciepło. Rozglądałbym się raczej
za odpowiednikiem z rodziny HD5000 - zawsze to 40nm, DX11 (nie wiadomo
kiedy u MS będzie to obligatoryjne do odpalenia systemu - na dziś DX9.0c
jest już obowiązkowe do W8), no i zdecydowanie poprawiono w nich
oszczędzanie energii - są wyraźnie chłodniejsze przy pracy w 2D, do tego
nie mają w bios blokady synchrnonicznej GPU/mem więc można sobie je
ustawić do pracy w 2D naprawdę bardzo nisko oszczedzając energię i
zmniejszając generowany hałas.

> to drugi monitor podłączę takim kablem?:
> http://allegro.pl/kabel-dvi-hdmi-dvi-hdmi-m-m-5m-5-m-full-hd-i2848054882.html

Teoretycznie powinny być dwukierunkowe. Ale sam nigdy nie podłączałem w
kierunku od HDI do DVI (zazwyczaj robi się dokładnie odwrotnie), więc
nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Niech napisze ktoś, kto sprawdzał to w
praktyce. Ja robiłem to tylko w drugą stronę.

--
/MB