Re: nfc

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Thu, 03 Jan 2013 23:53:30 +0100

Użytkownik J.F napisał:

> Mysle ze opanowali technike i zre to naprawde malo pradu.
>
> BT czuwajacy tez zreszta nie zre duzo, przynajmniej na dzisiejsze
> standardy - i tak trzeba ladowac smartfona codziennie :-)

> Tak latwo to nie, bo po paru reklamacjach sie zorientuja ze cos tu nie
> gra, i po pieniadzach trafia do delikwenta.
>
> Ale ... sa np automaty sprzedajace bilety w tramwajach, autoryzacja przy
> paypass bez zadnego pinu, dwie ceweczki i mozna z cudzej karty wyciagnac
> pare biletow.

Biorac pod uwage, ze ja zaczynam ponownie placic tylko gotówką, to mnie
to NFC nie rusza...

A dlaczego?

a) karta paypass sie zepsula, juz nie dziala zblizeniowo

b) polaczenie wielu terminali i potwierdzenie operacji trwa dluzej niz
wydanie reszty z gotowki

c) nie musze pamietac pinow - ktory jest do czerwonej, ktory do zielonej
karty :D

d) moge zaplacic nawewt jak jest awaria terminalu, lub godzina kolo
polnocy (od 23.50 do 0.10 nie przyjmujemy transakcji kartami). jak dla
mnie WTF, ale unikam

i na koniec

e) zachowuje wiecej prywatnosci, moje banki nie wiedza gdzie, kiedy, na
co i ile wydaje - czy chodze do lekarza, czy do seksshopu.

i nie wroce do placenia alektronicznego (co nie znaczy, ze calkiem
zrezygnuje). A juz na pewno nie do takiego, gdzie bede mogl zaplacic pod
warunkiem, ze mi bateria akurat nie padnie...