Re: DDR Samsung

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 02 Jan 2013 20:16:10 GMT

On 2013-01-02, Kamil <kamil_at_neostrada.pl> wrote:
> Nie chodzi o płytę Intela, lecz chipset. Mam akurat Gigabyte. I nie chodzi mi o
> to, czy pamięć wspólpracuje, czy nie, ale dlaczego. W czym problem. Wydawało by
> się, że takie podstawowe składniki powinny być w pełni kompatybilne. Teoria
> spiskowa?

Właściwie na jakiej podstawie wnioskujesz, że "podstawowe składniki
powinny być kompatybilne"?

Z kompatybilnością RAM problem jest właśnie dlatego, że to jest de facto
element mobo, a nie jakaś oddzielna część komputera. To chipset na mobo
obsługuje RAM, więc to od niego zależy, czy coś działa czy nie. Braki
kompatybilności są zupełnie normalne. Właśnie dlatego producenci
podzespołów publikują listy kompatybilności RAMu (i procesorów
- drugiego elementu o podobnej charakterystyce, tzn. bardzo zależnego
od płyty głównej).

Spiskowej teorii mógłbyś się doszukiwać, gdyby np. dyski Samsung nie
działały z chipsetami Intel. Dysk to oddzielny element, z własną
elektroniką i konkretnym interfejsem. RAM to po prostu układy
scalone (takie same jak takie montowane na mobo), ale przyklejone
do oddzielnej płytki, czyli wymienialne.

pozdrawiam,
PK