Re: Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...

Autor: Jakub Jewuła <biuro_at_skanowanie.com.pl>
Data: Tue, 1 Jan 2013 19:55:55 +0100

> chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś

Spraw jest kilka - najpierw przegladniecie zgranych ujec i wybranie
/ wyciecie interesujacych fragmentow. Tu problemu w zasadzie nie ma
moze poza szybkim przewijaniem z podgladem - tego zwyczajnie procesor
nie daje rady w locie zdekompresowac.

Potem dosc prosty montaz ale czesto 2-3 czy 4 strumienie HD w jedno
- znowu procek nie daje rady wyswietlic podgladu w dobrej jakosci
i pelnej ilosci klatek na sekunde.

Korekt wielkich nie robie, ew. zmiana balansu bieli, czy jasnosci.

No i finalnie rendering w HD, to niestety trwa...
Niby mozna puscic na noc i isc spac, ale wolalbym miec material
gotowu po kiku minutach (zakladam ze film trwa max 5min).

> zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem
> rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest czekanie
> na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na

To byla jak sadze era SD i dyskow lupanych ;-)

Teraz nie ma problemu z odczytem materialu z dysku - problem w tym,
ze strumien HD trzeba zdekompresowac niestety przed wyswietleniem.
Jesli takich strumieni jest kilka a w dodatku trzeba cos z nimi
zrobic - np. policzyc slow-motion czy przenikanie, to po prostu
brakuje procesora.

> (...)

> Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor.

Niestety - to przede wszystkim kwestia mocy obliczeniowej -
nieraz wrzucam material na RAM-DYSK i z niego pracuje co troche
pomaga, ale tylko przy pojedynczym strumieniu.

Mozna jeszcze teoretycznie zatrudnic do czesci operacji karte
graficzna z CUDA, ma dawac dopal przy renderowaniu np.
Niestety nie wspomaga juz samej pracy - czyli np. nie generuje
podgladu przy przenikaniach etc. Przynajmniej w Sony Vegas.
Sa chyba filtry korzystajace z GPU ale to w sumie mnie nie
bardzo interesuje - pracuje glownie na czystym materiale
nie bawiac sie w efekty etc.

Zreszta zakup karty biore pod uwage, ale najpierw chce kupic
mozliwie silny procesor. Dlatego mysle tez o 3930K.

> Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden
> film wszystkimi rdzeniami.

Vegas z czterech rdzeni korzysta czy z wiekszej ilosci to nie wiem.

Poszperalem w sieci i ciagnie rowno nawet 12 watkow :)
To argument za 3930K...

> Chyba przesadzasz troszkę ze obawami co do płyty głównej. jeśli
> płyta+procesor nie będą miały jakiegoś "babola" to będzie śmigać. wybierz
> coś co jest sprawdzone, nie jest nowością i ciesz się życiem, zamiast
> marnować czas na czytanie testów. :)

No wlasnie - co jest sprawdzone ;) Nie sledze niusow z branzy PC -
po prostu uzywam komputera. A chcialby nie miec problemow z gratami
ani bawic sie w wymienianie co pol roku. Nie mam na to czasu :)