Re: Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...

Autor: ToMasz <news.neostrada.pl_at_news.neostrada.pl>
Data: Tue, 01 Jan 2013 18:53:12 +0100

W dniu 01.01.2013 17:03, Jakub Jewuła pisze:
> Czesc :)
>
> No chyba musze w koncu dokupic komputer...
>
> Ma to byc komp. do zastosowan "ogolnych" ale tez do wydajnej edycji
> video - na obecnym Q6600_at_2.4 edycja filmow HDD jest uciazliwa -
> w praktyce nie ma plynnego podgladu, a i finalne renderowanie trwa...
chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś
zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem
rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest
czekanie na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na
kompie za 1000zł 6 godzin (takie czasy były) czy na kompie za 4000
zaledwie 3 godziny - było mi obojętne. Co do podglądu - włączałem
wszystkie filtry, przewijałem na krytyczny moment i miałem statyczny
podgląd. Ta operacja nie trwałą. tzn przewinięcie trwało dłużej niż
wyświetlenie obrobionej klatki. Może program masz nie taki, a może
robisz coś, o czym ja nie mam bladego pojęcia. :)

> Nie chce kupowac maksymalnie szybkiej maszyny bo raczej ceny ponad
(...)
> - DYSK systemowy pewnie OCZ Agility 3 AGT3-25SAT3-120G lub podobny
> 120-180GB
> - pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD
Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor. niekoniecznie ssd! na
dane, obrabiane filmy lepszy będzie raid0. wyraźnie wzrasta szybkość
przy normalnej cenie napędów, jednocześnie brak szkody w przypadku
utraty danych.

Chyba przesadzasz troszkę ze obawami co do płyty głównej. jeśli
płyta+procesor nie będą miały jakiegoś "babola" to będzie śmigać.
wybierz coś co jest sprawdzone, nie jest nowością i ciesz się życiem,
zamiast marnować czas na czytanie testów. :)
Powodzenia!

ToMasz

Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden
film wszystkimi rdzeniami.