Jak to jest z wbudowana grafikÄ…?

Autor: Padre <Padre_at_no.net>
Data: Tue, 01 Jan 2013 02:57:04 +0100

Założyłem do komputera kartę graficzną ATI HD2400 bo ta OnBoard miała
tylko wyjście D-Sub i używałem go z monitorem przez DVI. Teraz zachciało
mi się podłączyć drugi monitor mający i DVI i D-Sub ale okazało się, że
razem nie chcą pracować, na monitorze pojawia się zaraz po starcie
komunikat, żeby odłączyć monitor podłączony do karty OnBoard skoro
założona jest karta w gnieździe PCI-E. W biosie mam wybór OnBoard lub
Auto i jedyną zmianą jest, że zacytowany komunikat pojawia się na jednym
lub drugim monitorze. Dawno temu używałem komputera z dwoma różnymi
kartami i myślałem, że nie ma problemu ze współpraca karty wbudowanej z
dołożoną.

Na allegro są rozdzielacze DVI na dwa monitory do kart ATI, nie zależy
mi na pracy jednocześnie na dwóch monitorach tylko żeby na komputerze
były dwa systemy i każdy żeby miał swój domyślny monitor, czy DVI
obsługuje dwa monitory czy dotyczy to tylko konkretnych kart?

Widzę w sprzedaży za grosze karty Ati z wyjściem DVI i HDMI, doczytałem,
że do HDMI można podłączyć monitor DVI przez przelotkę, tylko czy ta
karta nie każe mi odłączyć jednego monitora?
Mam ograniczone pole manewru bo karta musi być Low Profile i mam w
komputerze tylko jedno gniazdo PCI-E