Re: Program do porzadkowania plikow???

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Sat, 29 Dec 2012 00:00:26 +0100

W dniu 2012-12-28 17:45, scaut pisze:

> Bardzo prosze pomoc w rozwiazaniu ponizszego problemu.

Pytanie zasadniczo NTG, więc nie dziw się propozycjom zmiany zasilacza.

> Otoz: mam dysk przenosny (300GB danych) na ktorym niestety dublowalem
> dane.
> Tzn: zgrywalem np raz caly dysk C z komputera, za pol roku w nowy
> katalog tylko plik zdjecia (gdzie byly tysiace zdjec juz wczesniej
> zgranych, jak rowniez kilkaset nowych), za chwile caly katalog moje
> dokumenty (gdzie byly znowu zdjecia i wiele innych rzeczy) itd itd....
>
> W efekcie - dysk jest caly zapelniony, a ja mam tysiace katalogow,
> podkatalogow i reczne dojscie co jest zdublowane a co nie - zajeloby
> chyba miesiac....

Aż żal patrzeć jak sobie krzywdę robisz. Nośniki HDD-USB zasadniczo nie
nadają się do przerzucania tysięcy plików z OSa 1:1 - tzn. da się, ale
wydajność tego będzie fatalna, a użyteczność tak utworzonej kopii
wątpliwa. IMHO dużo lepszym rozwiązaniem jest skasowanie całego tego
katalogu zawierajÄ…cego zgranÄ… 1:1 partycjÄ™ systemowÄ… parÄ™ miesiecy temu
i zamiast tego zrobienie na tym dysku USB skompresowanego backupu (1 lub
parę plików) i w przyszłości tworzenie co zadany okres (np: co tydzień)
backupu przyrostowego, a co miesiąc-trzy czy jak tam pasuje całkiem
nowego backupu systemu z opcjonalnym usunięciem poprzednich.
Taki obraz oczywiście możesz potem podmontować jako partycję wirtualną i
dobrać się na działającym systemie do pojedynczych plików, a w razie
awarii systemu oczywiście odtworzyć system z backupu nawet przy nie
uruchamiajÄ…cym siÄ™ systemie.
Z darmowych oferuje to np: EaseUS ToDo Backup Free 4.x
Niezależnie od tego można przerzucać ręcznie najważniejsze pliki
(zdjęcia, własne dokumenty) opcjonalnie je pakując (nawet store) na taki
HDD, a potem kolejna kopia na DVD-R itp. - to sÄ… dane nie do otworzenia
w razie awarii dysku itp.

> Czy mozecie mi polecic jakis program, ktory przeskanuje mi dysk i
> wskaze pliki, ktore sa zdublowane?
> (kiedy w NortonieCommanderze byla taka opcja, ze Norton zapalał na

W Total Commanderze jak najbardziej masz dość rozbudowaną opcję
synchronizacji katalogów, gdzie można pousuwać duble wg. różnych
kryteriów, w tym zawartości. Jeśli tylko wiesz co robisz, to dużo lepsze
rozwiązanie niż ładne graficzne automaty, których SI potrafi
się pogubić.

--
/MB