Re: Zestaw typowo biurowy

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 23 Dec 2012 20:34:42 GMT

On 2012-12-23, JDX <jdx_at_onet.pl> wrote:
> WTF? Na dwuosobowe spotkanie (u艣ci艣lijmy: w sprawach zawodowych :-D )
> potrzebujecie salki? A to nie wygodniej i szybciej jest spotka膰 si臋 przy
> biurku kt贸rego艣 z uczestnik贸w spotkania? :-D IMO firmy "oko艂ofinansowe"

Nie, bo pracujemy w "o艂penspejsie". Na spotkania idzie si臋 do jednej
z sal (jest ich sporo, s膮 艣wietnie uszczelnione i maj膮 projektory lub
telewizory, wi臋c jest du偶o wygodniej).

Nawet jak chc臋 przez d艂u偶sz膮 chwil臋 (np. 30 minut) pogada膰 z koleg膮
z biurka obok, to wygodniej jest w salce (zazwyczaj trwa to wtedy
kr贸cej, wi臋c "zwracaj膮" si臋 2 minuty na przeniesienie lapk贸w :)).

Je艣li masz w tym miejscu ochot臋, na skrytykowanie openspace, to od
razu Ci臋 uprzedz臋 :). Nie jestem wielkim fanem tego rozwi膮zania, ale
w mojej firmie sprawdza si臋 naprawd臋 dobrze.
Ze wzgl臋du na specyfik臋 pracy i tak siedzia艂bym w przynajmniej
10-osobowym pokoju, czyli r贸偶nica by艂aby niewielka. A 偶e ludzie ca艂y
czas chodz膮 i czego艣 chc膮, to przez ca艂y dzie艅 s艂ucha艂bym drzwi.

Praca programisty wygl膮da po prostu zupe艂nie inaczej. Zatem skoro
ja znam realia Twojej bran偶y, to teraz przekazuj臋 Ci troch臋 fakt贸w
z mojej aktualnej :).

> Tak, w艂a艣nie o takich ksi臋gowych i ksi臋gowo艣ci my艣la艂em. Poniewa偶 firmy
> "oko艂ofinansowe" z pewno艣ci膮 nie stanowi膮 zdecydowanej wi臋kszo艣ci (na
> szcz臋艣cie!) podmiot贸w gospodarczych w kt贸rych pracuj膮 ksi臋gowi.

Ale je艣li spojrzysz na liczb臋 ksi臋gowych, to firmy "oko艂ofinansowe"
(wliczaj膮c outsourcing i consulting) zdecydowanie dominuj膮 w takiej
statystyce. A gdyby wzi膮膰 pod uwag臋 tylko wyksztaconych ksi臋gowych
(a nie "wujka Romana, kt贸ry jest po zarz膮dzaniu i pomaga w rozliczaniu
zak艂adu 艣lusarskiego"), to pewnie w finansach pracuje wi臋kszo艣膰 :).

pozdrawiam,
PK