Re: Zestaw typowo biurowy

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 22 Dec 2012 22:02:27 GMT

On 2012-12-22, JDX <jdx_at_onet.pl> wrote:
> Ja nikomu nie chc臋 imponowa膰. A czego to dowodzi? Wedle mojego
> do艣wiadczenia dowodzi tego, 偶e wypisujesz po prostu brednie o ksi臋gowych
> kt贸rzy musz膮 chodzi膰 na spotkania z komputerem. :-D

"Brednie", bo mam inne do艣wiadczenia ni偶 Ty? :/

> I co, w艣r贸d tych innych zawod贸w ksi臋gowi stanowi膮 grup臋 kt贸ra musi lata膰
> na spotkania z komputerami? :-D Dodam jeszcze, 偶e wielokrotnie bra艂em

W艣r贸d innych zawod贸w jest wiele takich, w kt贸rych lata si臋 na spotkania
z komputerem. Ksi臋gowi nie s膮 tu przoduj膮c膮 grup膮, ale je艣li w firmie
jest taki standard, to oni si臋 do tego przystosowuj膮.

> udzia艂 w spotkaniach dzia艂u w kt贸rych opr贸cz soft艂erowc贸w uczestniczyli
> in偶ynierowie elektronicy, in偶ynierowie mechanicy, jaki艣 managier albo
> dw贸ch i nikt nie potrzebowa艂 komputera. Oczywi艣cie wszyscy ci ludzie
> pracuj膮 w *biurach*. I opr贸cz softu specjalistycznego systematycznie
> u偶ywaj膮 te偶 oprogramowania *typowo biurowego* jakim jest OpenOffice. :-D

I czemu s艂u偶y艂o to spotkanie?
Bo wiesz - s膮 generalnie 2 rodzaje spotka艅:
a) takie, gdzie g艂贸wnie prezentuje si臋 wyniki
oraz
b) takie, gdzie si臋 decyduje, rozkminia, szuka pomocy.

Na spotkaniu z prezentowaniem wynik贸w si臋 siedzi i u艣miecha, ew. notuje.
Tam rzeczywi艣cie komputer nie jest potrzebny wi臋kszo艣ci uczestnik贸w.

Na spotkaniu, gdzie si臋 co艣 naprawd臋 robi, komputer si臋 po prostu
przydaje - na nim pracujesz, na nim s膮 Twoje dane, analizy i wyniki.

Przyk艂ad: robisz jakie艣 prognozy oparte o dane z ksi臋gowo艣ci.
Wychodz膮 Ci dziwne wyniki, wi臋c umawiasz si臋 z ksi臋gow膮 na spotkanie.
Idziecie do jakiej艣 salki i pokazujesz jej, 偶e jaka艣 dana X jest
w膮tpliwa albo 偶e mo偶e da si臋 co艣 inaczej uj膮膰. Wtedy Ty masz laptopa
z programem do oblicze艅 (np. Excelem), a ona ma laptopa z danymi
(np. w Excelu). Tzn. tak wsp贸艂praca z ksi臋gowo艣ci膮 wygl膮da w szeroko
poj臋tych finansach.
Je艣li ksi臋gowo艣膰 znasz z puntu widzenia programisty czy in偶yniera,
to rzeczywi艣cie jest to dla Ciebie taka grupka os贸b (zazwyczaj kobiet
ko艂o 50tki), kt贸re segreguj膮 faktury i rozliczaj膮 wykorzystane rolki
papieru toaletowego, ale w firmach "oko艂ofinansowych" ich obowi膮zki
s膮 znacznie szersze :).

pozdrawiam,
PK