Re: opcja "wyłącz ładowanie baterii" Win8 [OT]

Autor: Michoo <michoo_news_at_vp.pl>
Data: Thu, 20 Dec 2012 12:18:53 +0100

On 20.12.2012 11:02, Radosław Sokół wrote:

> Bo ciągłe doładowywanie baterii to najprostszy sposób, by ją
> zajechać w ciągu 12-24 miesięcy.

Chyba tylko baterie z wadliwymi kontrolerami (tak jak compaq z przed ~5
lat).

> Ja np. wyjmuję baterię praktycznie zawsze, gdy pracuję na
> zasilaniu sieciowym. Ładuję ją tylko wtedy gdy wiem, że bę-
> dę jej potrzebował. Od czterech lat nie straciłem prawie nic
> z pojemności,

Jesteś pewien? Bo afaik to właśnie cykle pełne naładowanie-pełne
rozładowanie szkodzą li-ion najbardziej.

> a więc oszczędziłem w ten sposób co najmniej
> kilkaset złotych (a może i więcej, bo często zamienniki nie
> działają poprawnie dłużej niż rok).

Ja przenoszę komputer często korzystając z suspend to ram, jak mogę to
podpinam pod zasilacz, ponieważ używałem go na uczelni to przeszedł też
naprawdę dużo cykli ładowania-rozładowania, i mój stary komputer
wytrzymał 4 lata prawie bez degradacji baterii(może jakieś 20%).

Zakładając, że bym go nie wymienił tylko kupił nową, bardziej pojemną
baterię za 380 złotych (i wytrzymał by jeszcze 4 lata co nie jest takie
pewne, skoro musiałem mu lutować kartę graficzną) to 8 PLN/miesiąc jest
niezłą ceną za komfort jaki daje bateria.

--
Pozdrawiam
Michoo