Re: To siÄ™ narobi...

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat, 15 Dec 2012 18:21:41 +0100

Dnia 30 Nov 2012 18:03:47 GMT, PK napisał(a):

> Chodzi o rozmiar monitora? :)

Też. Do tego dochodzi Ci szybkość odświeżania zawartości ekranu (przy nawet
jednym monitorze z rozdzielczością 1920×1200 jest co pchać), precyzja w
kliknięciach. Jak sobie wyobrażasz obsługę tabletu przez zdalny dostęp? Jak
rozwiązać kwestie zarządzania barwą?

> Znam osobę, która pracuje zdalnie na serwerze (stojącym w firmie).
> W pracy ma duże stanowisko (słaby komp, ale kilka monitorów).
> W domu stoi niemal identyczna kopia tego z pracy.
> Z obu korzysta w identyczny sposób, więc nie ma problemu z
> "przestawianiem się". W razie potrzeby jest też laptop :).
>
> Także wiesz... dziś (przy dobrych łaczach) to już tylko kwestia
> wyobraźni i dosyć grubego portfela (chyba że firma stawia :)).
> Za 10 lat pewnie będzie się to stawało normą. Twój komputer będzie
> w chmurze - live with it! :D

Sprawdzałem już kilkukrotnie kilkuminutową pracę w InDesignie via RDP w
sytuacji, kiedy komputer zdalny podłączony był do tej samej, gigabitowej
sieci. Kilka minut, żeby komuś coś pokazać - OK, jestem w stanie. Pracować
tak standardowo - ja dziękuję. Przy innych rozwiązaniach typu VPN i VNC,
TeamViewer jest jeszcze mniej wygodnie.

> W7 u mnie chodził "24/5" :). Generalnie W7 i W8 są bardzo odporne,
> ktoś wreszcie się nimi zajął. Pewnie jednym z powodów był fakt, że
> kiedyś były oddzielne systemy dla desktopów, serwerów i komórek. Dziś
> dzielą coraz więcej kodu, więc wymieniają się cechami. I tak W8
> jest wyraźnie napisany z myślą o macaniu ekranu, a nie myszcze, ale
> jest lżejszy i na pewno nie mniej stabilny niż W7.

Akurat do stabilności (trochę przy wersji RC czasu spędziłem) zastrzeżeń nie
miałem. Metro… Hmm… Może nie Metro samo w sobie mnie irytowało, ale swoiste
rozdwojenie jaźni (część opcji w stylu nowym, część w dotychczas znanym
panelu sterowania - no żeż…).

> Przykład:
> Od kilku miesięcy mam OSy na padającym dysku. Zdarza mu się zawiesić
> kompa i przez 2-3 minuty nie ma żadnego kontaktu, po czym system ożywa
> (W7, Linuxy). XP czy 2000 przy błędzie komunikacji z dyskiem machały
> BSODem prawie od razu. W ogóle XP machał BSODem od razu jak pojawił
> się jakiś problem (ale jeśli miałeś czysty system i stabilnego kompa,
> to sam XP niczego nie tworzył).

U kolegi ostatnio diagnozowałem podobne zachowanie. Przeszły testy
procesora, pamięci, grafiki - w końcu zabrałem się za trzepanie dysków.
Wyszły bad sectory na jednym z nich. I faktycznie - postawiony na nim
Windows 7 zatykał się na parę minut, ale jednak nie następowało całkowite
wyłożenie się systemu. Nawet dane w trybie alarmowym udało się na drugi dysk
przenieść. :)

> Na nowych systemach (i dwurdzeniowych CPU) mam autentyczne wrażenie,
> że OSy przestały się poddawać. Że kiedy coś się dzieje, starają
> się z tym walczyć! Czasem resetują jakiś sterownik, czasem nie chcą
> ze mną gadać przez dłuższą chwilę. Wtedy idę po herbatę i po powrocie
> wszystko jest dobrze :). LubiÄ™ to poczucie rozwoju cywilizacji :P.

U mnie ostatnio przez to resetowanie sterownika do karty graficznej, to cały
system od nowa postawiłem. I okazało się, że dalej sterownik się resetuje co
chwilę choć nie wtedy, jak Aero było wyłączone. Po długich konsultacjach
wyszło mi jednak, że GTX295 uwalony już dość konkretnie był. :(

(ciach…)

[ It's not how many ideas you have. It's how many you make happen.         ]
[                                                       (Juan C. Santiago) ]