Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?

Autor: $heikh el $hah <sheikh.el.shah_at_geehad.com>
Data: Fri, 14 Dec 2012 01:23:31 +0100

W dniu 2012-12-14 00:41, Przemysław Ryk pisze:
> Instalacja opisywaną przez Ciebie metodą klikologii na małpę daje takie, a
> nie inne efekty.

Chyba piszesz z przeszłości.
Bo owszem, pamiętam jak antywirusy zaraz po instalacji domagały się
przeprowadzenia konfiguracji (z opcją zachowania ustawień domyślnych
bądź zdecydowania przy pierwszym użyciu/uruchomieniu/połączeniu), ale
dzisiejsze wersje, choć można konfigurować w ustawieniach
zaawansowanych, raczej nie wymagają żadnej ingerencji po zwykłej
instalacji typu: akceptuję --> wybierz folder docelowy --> dalej -->
dalej --> dalej --> zakończ.

Gorzej jest z programami mniejszych wydawców, gdzie trzeba poodhaczać
opcje instalacji toolbara, ustawienia strony startowej, ustawienia
domyślnej wyszukiwarki. Dawniej tego nie było i sam się na to raz
naciąłem, ale ja potrafiłem to sobie odinstalować, choć przy tym nie
wystarczało już kilka kliknięć.

Instalacja (ewentualna) sterowników to banał. Ja bym problemu szukał
raczej w kodekach i sofcie audio-video. Bo komuś nieobeznanemu wyskoczy
na jakiejś stronie, że nie ma jakiegoś kodeka, ale tu go może sobie
pobrać i zainstalować. I takiej osobie należy te kodeki zainstalować, do
tego np. VLC Media Player i zabronić instalowania czegokolwiek. Dalej
nie przewidywałbym już żadnych problemów. Zwłaszcza przy Win7, a już się
raczej nie spotyka pecetów, na których nie dałoby się go zainstalować.
Swoją drogą ciekawe kiedy Linux odejdzie do lamusa. :)

--
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$