Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Wed, 12 Dec 2012 15:38:06 +0100

W dniu 12.12.2012 10:18, Lisciasty pisze:

> życia w prosty sposób? Kolega podrzucił mi pomysł z clonezilla, macam
> go w chwili obecnej ale jednak chyba jest trochę zbyt skomplikowany.
> Idealnie byłoby mieć np. dysk zewnętrzny na usb, który miałby guzik
> "backup" i "restore" ;) czy coś podobnego ktoś wymyślił?

Podczas pracy, czy też "zamykam system i robię kopię"?

Bo jeśli podczas pracy to w sumie jedyne w miarę proste i bezpieczne to
RAID1 - dokładasz drugi dysk, każesz dodać do macierzy, robiona jest
"lustrzana" kopia, czekasz aż skończy, odpinasz dysk od macierzy i masz
klon aktualnego stanu systemu.

W razie padu wypinasz "oryginalny" dysk i startujesz z klona - jak
kontroler w miarę inteligentny, to nie powinien się pogubić (mam pewne
wątpliwości co do tych pół-sprzętowych RAIDów na "domowych" płytach
głównych).

Jeszcze inna opcja to wirtualizacja, ale to już może trochę armata na
komary ;)