Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Wed, 12 Dec 2012 10:59:27 +0100

W dniu 2012-12-12 10:18, Lisciasty pisze:

> Od d艂u偶szego czasu szukam jakiego艣 najprostszego systemu do backupu,
> kt贸ry umo偶liwia艂by osobie ma艂o kumatej awaryjne o偶ywienie systemu.
> Powiedzmy, 偶e jest cz艂owiek kt贸ry kopie zapasowe danych umie robi膰,
> natomiast w przypadku zdechni臋cia systemu (w tym przypadku XP)
> kompletnie traci g艂ow臋.

        Swego czasu w sprzeda偶y by艂y karty IDE/PCI jakiej艣 izraelskiej firmy,
kt贸re po ka偶dym reboocie automatycznie przywraca艂y system do stanu z
chwili utworzenia obrazu. Do pracowni informatycznych, kafejek itp.
艣wietna sprawa, ale domy艣lam si臋, 偶e nie o to Ci chodzi.

> Czy jest mo偶e jaki艣 spos贸b, 偶eby np. raz dziennie zrobi膰 backup
> partycji systemowej, a w razie padni臋cia systemu przywr贸ci膰 go do
> 偶ycia w prosty spos贸b? Kolega podrzuci艂 mi pomys艂 z clonezilla, macam
> go w chwili obecnej ale jednak chyba jest troch臋 zbyt skomplikowany.
> Idealnie by艂oby mie膰 np. dysk zewn臋trzny na usb, kt贸ry mia艂by guzik
> "backup" i "restore" ;) czy co艣 podobnego kto艣 wymy艣li艂?

Ale wzi膮艂e艣 pod uwag臋, 偶e jak system padnie to nie b臋dzie mia艂o co robi膰
za PC-host dla takiego urz膮dzenia USB? Owszem, zdarzenie zostanie
wygenerowane po naci艣ni臋ciu takiego przycisku, ale jak system nie wstaje
to po drugiej stronie nie ma softu, kt贸ry by to obs艂u偶y艂.
Z kolei zaszycie tego w firmware obudowy HDD USB jest skrajnie
niebezpieczne ze wzgl臋du na mo偶liwy inny uk艂ad partycji, przepi臋cie
urz膮dzenia do innego komputera itp. W sumie mam tak膮 kiesze艅 Revolteca -
File Protector 3,5" SATA z backupem "na guzik", ale to wymaga
zainstalowania tego ca艂ego One-touch-bacckup, czyli typowego softu do
backupu sterowanego naci艣ni臋ciem guzika => wymaga wstania OSa.
W wolnej chwili sprawdz臋 czy nie da si臋 zrobi膰 czego艣 takiego jak
piszesz, ale szczerze w膮tpi臋.

Koniec ko艅c贸w - IMHO zamiast zdawa膰 si臋 na automatyczne rozwi膮zania
lepiej na spokojnie wyt艂umaczy膰 komu艣 jak dzia艂a przywracanie z backupu
- taki np: EaseUS Backup startuj膮cy w razie awarii z wypalonego DVDR/USB
w 艣rodowisku WinPE nie powinien by膰 problemem nie do przeskoczenia dla w
w miar臋 my艣l膮cej osoby o IQ oscyluj膮cym ~100 ;)

--
/MB