Re: pc na itx

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue, 11 Dec 2012 20:04:06 +0100

W dniu 2012-12-11 18:20, wowa pisze:

> To nie s膮 wy艣cigi o ka偶dego wata. Ten link raczej jako ciekawostka. Po
> prostu chce ma艂y komputerek do normalnej, dla mnie, pracy. I dlatego
> pytam o czyje艣 do艣wiadczenia z podobnym sprz臋tem. Sk膮d wiesz, 偶e ta
> konfiguracja wy偶ej si臋 zamuli? Ja tego nie widz臋. I dlatego te pytania.
Z do艣wiadczenia u klient贸w, kt贸rzy wzieli "najta艅szy dost臋pny procesor"
do komputera biurowego, w kt贸rym jednak bywa du偶o r贸wnoleg艂ych proces贸w
odpalonych, niby nieobci膮偶aj膮cych, a jednak taka przegl膮darka z flashem
(bo sobie kto艣 muzyk臋 z youtube puszcza w tle), oczywi艣cie fejsb贸k
otwarty, jaki艣 antywirus, jakie艣 p2p w tle, jaki艣 krowiasty pakiet
biurowy zajmuj膮cy du偶o ramu, jaki艣 program pocztowy z kilka GB baz膮
mail贸w do przeszukiwania... i nagle si臋 okazuje, 偶e nawet przy 4GB ramu
i braku swapowania - komp zaczyna dzia艂a膰 wyra藕nie wolniej.
Nie wiem, czy prze艂膮czanie proces贸w i przerzucanie du偶ych ilo艣ci ramu
tak zamula? Niby te celerony G5x0 maj膮 2MB cache, niby 2 rdzenie, a
jako艣 to znacznie optycznie mniej responsywne ni偶 cho膰by i3 albo starszy
a mocniejszy procesor w s775 (np jakie艣 E8400)