Re: Tablet, wszystkomający

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue, 11 Dec 2012 19:47:54 +0100

Dnia 2012-12-10, o godz. 23:16:46
Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px> napisał(a):

> Ale modem USB to jest dziś sprzęt niemal taki jak drukarka,
> klawiatura, monitor... nie ma nim nic szczególnego. Wkładasz do niego
> dowolną kartę dowolnego operatora i - po prostu działa. Co więcej,
> równie dobrze można użyć niemal dowolnego telefonu, tabletu,
> notebooka, i "zwykły" SIM też z nim będzie działać. A tu jest
> inaczej, to jest usługa która do działania potrzebuje ściśle
> "dedykowanego" sprzętu o tak dobranych wymaganiach, iż eliminuje to
> większość popularnych i łatwo dostępnych na rynku urządzeń.

Jakoś nie zauważyłem bym miał jakiś specjalny sprzęt. Mam po prostu
sprzęt spełniający warunki które wymienił operator. Tylko tyle. I te
warunki nie powodują że jest to coś nienormalnego co mi się sugeruje.
Potrzebny jest sprzęt o jasno zdefiniowanych wymigach. I tyle.

> Podejrzewam, że takie właśnie było założenie koncesjobiorcy - aby
> maksymalnie utrudnić korzystanie z darmowego Internetu, ergo
> zminimalizować koszty pozyskania głównego celu, jakim była dla niego
> koncesja na częstotliwości.

Ależ to oczywiste. I to że operator stara się zminimalizować swoje
koszty nie jest niczym dziwnym. Jednak nadal nie powoduje to że usługa
jest "nienormalna".

> O ile nie są w roamingu. Bo wtedy różnie z tym bywa. A tak się składa,
> że Aero2 długi czas było wykrywane jako usługa roamingowa i dopiero
> od 1 października jest obsługiwana w całości na nadajnikach Plusa. A
> poza tym: zapytanie o "aero2+automatyczne+wznawianie" zwraca blisko
> 10.000 wyników w Google. Gdyby było to tak proste jak piszesz to
> ludzie nie mieli by tylu problemów.

Używając od ponad roku dwóch kart (plus parę po rodzinie/znajomych) Nie
zauważyłem problemów.

> Sądzę raczej, że po prostu nie przewidział takiej sytuacji.

Ja sądzę że raczej poszedł po łatwiźnie. Bo taki wymóg postawić musiał.

> Mam kilkadziesiąt iPlusów pod opieką i jakoś nie zauważyłem takich
> objawów.

Ja na podstawie dwóch piszę. Najwięcej (ponad setkę) mam Orange.
Kilkanaście Play i Orange. Nie liczę kart do monitoringu z abo do
transmisji danych.

> To jest oferta *bez umowy*. Możesz ją zerwać kiedy tylko zechcesz.

Wiem. Zakładam że Aero będzie dostępne do grudnia 2016 (jak to ogłosili
niedawno) więc liczę koszty usługi przez porównywalny czas.

Zdrówko