Re: Budżetowy SDD :)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun, 9 Dec 2012 22:57:55 +0100

"PK" napisał:

> Nie jestem aż taki biegły w Windowsie, ale podejrzewam, że wyłączenie
> indeksowania już może sporo dać.

Nic nie da. Każde niebaczne kliknięcie w "Mój komputer", akcja typu
"Otwórz/Zapisz" z poziomu dowolnej aplikacji czy wpisanie "z ręki" adresu
w przeglądarce zerwie ten dysk na równe talerze. Obojętnie, czy będzie on
drugim, trzecim czy n-tym w systemie, czy będzie na nim "pagefile" czy też
będzie całkowicie pusty. Dopóki Winda będzie go widzieć jako zamontowany
wolumin - obudzi go bez żadnych ceregieli.

> I znowu: nie jestem pewien jak, ale teoretycznie powinno się dać
> "wystartować" dysk, a potem dopiero go zamontować, co powinno załatwić
> sprawę zamrożenia.

Ale i tak będziesz musiał czekać, aż się dysk rozpędzi. Być może przy
jednym szybkim dysku nie będzie to aż takie upierdliwe, jak niegdyś w
przypadku moich 3 dysków SCSI i czwartego w kieszeni, ale ciągłe ręczne
pod- i odmontowywanie bynajmniej komfortowe nie jest.
A może do lutego (o ile Bozia da doczekać, bo to po drodze 21 grudnia
wypada) ceny dysków SSD o sensownej pojemności stanieją do takiego
poziomu, że ów Scorpio odejdzie do lamusa? ;-)

JoteR