Re: WD czerwone, czy zielone

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 09 Dec 2012 20:09:56 GMT

On 2012-12-09, Swift <pawprac_at_gmail.com> wrote:
> Według danych WD, seria czerwona jest optymalizowana pod kątem zastosowań NAS - udostępnianie przez sieć.
> http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=810

"Zoptymalizowanie" pod NAS nie oznacza udostępniania przez sieć...
Oznacza, że dysk pracuje non stop. Czyli (teoretycznie) mogą być
w nim podzespoły dobrze znoszące ciągłą pracę, a gorzej rozpędzanie.
Poza tym niby mogłyby być optymalizowane pod odczyt sekwencyjny, a nie
losowy.
To wszystko teoretycznie, bo tak naprawdę nie wiem, co jest w środku,
ale na pewno ktoś już postanowił sprawdzić (-> google, youtube).

pozdrawiam,
PK