Re: To siÄ™ narobi...

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 07 Dec 2012 22:13:20 GMT

On 2012-12-06, Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl> wrote:
> Będą to robić Chińczycy w fabrykach płyt głównych. Nie wąt-
> pię przy tym w ich zdolności techniczne, ale trochę wątpię
> za to w ich chęci produkowania z najwyższą dokładnością, a
> więc w jakość wytwarzania.
>
> Drugi raz już bodajże wspominasz Intela więc zostaw go
> w spokoju i skup się na producentach płyt.

Ależ Intel jest producentem płyt z BGA. Chyba aktualnie
najlepszym. A czy konkretna osoba montująca części je
na lunch ryż czy frytki, jest mi zupełnie obojętne. Kupuję od Intela,
Intel gwarantuje mi jakość i Intel będzie naprawiał jakby co.

Wręcz wydaje mi się, że jednym z argumentów za przejściem na BGA
była dla nich możliwość zgarnięcia większej kasy z rynku płyt głównych,
na którym mają dziś stosunkowo niewielki udział. 10 lat temu od Intela
mogłeś mieć procesor. Dziś możesz mieć procesor, płytę główną i dysk.
We wszystkich częściach Intel wypada dosyć drogo, ale nieźle jakościowo.
Zintegrowane GPU z obiektu drwin (GMA900) stajÄ… siÄ™ bardzo sensownymi
wyborami (Ivy Bridge), zupełnie wystarczająco dobrymi dla przynajmniej
90% posiadacz PC.
Nie wiem czy Intelowi opłaca się wchodzić w RAM (np. kupując jakiegoś
G-skilla), ale do komputerów marki Intel już daleko nie jest.

> Czyli płyty HP produkują "studenci elektroniki"? ;)

Nie interesuję się rynkiem GPU, nie śledzę takich informacji.
AFAIK Atomy się Intelowi nie odklejają, a to nimi się powinniśmy
martwić w tej sytuacji, a nie laptopami HP (mającym lepsze
i gorsze okresy, ostatnio z przewagÄ… tych drugich).

> Wątpię w to mocno. Wróciłyby, gdyby ograniczyć potrzeby
> użytkowników i moc obliczeniową mikroprocesorów.

Co się właśnie dzieje. Coraz więcej osób zadowala się
tabletem/laptopem/nettopem/all-in-one. Desktopy w dużych
obudowach tracą popularność.

pozdrawiam,
PK