Re: Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe płyty główne

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu, 6 Dec 2012 10:06:35 +0100

Dnia 2012-12-05, o godz. 22:44:50
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> napisał(a):

> Mnie raczej chodzi o zadowalającą wydajność przy stosunkowo niezłym
> poziomie bezpieczeństwa i akceptowalnymi „stratami” pojemności. :D

RAID nie jest zabezpieczeniem. RAID (poza RAID) jest metodą na ciągłą
dostępność danych. Nic nie zrobisz jeśli padnie jednocześnie więcej niż
2 dyski albo sam kontroler. Znam uczelnię prywatną która uwierzyła że
RAID5 zabezpieczy jej dane i w efekcie odtwarzali 7 miesięcy pracy
(dane studentów, pracowników, księgowe etc.) bo taki był najświeższy
backup.

ZdrĂłwko