Re: PC dla rodzicow :)

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Wed, 28 Nov 2012 18:01:05 +0100

W dniu 2012-11-26 23:24, Rados艂aw Sok贸艂 pisze:

> Powiedz to tym kilku moim ASRockom, kt贸re po mniej wi臋cej
> trzech-czterech latach - w r贸偶nych komputerach - zacz臋艂y
> by膰 niestabilne, zawiesza艂y komputer lub wy艂膮cza艂y si臋.

Czyli te p艂yty maj膮 4-5 lat. P艂yty Asrocka z tego okresu i obecne to
zupe艂nie inna jako艣膰.
Tak samo jak dawne p艂yty Asusa (legendarna jako艣膰 z po艂owy lat 90, ale i
po 2000 nie by艂o 藕le). Teraz Asrock i Asus i tak zosta艂y przej臋te przez
tego samego producenta elektroniki i poza wypasionymi ROGami czy Formula
Asusy w podobnym przedziale cenowym s膮 IMHO gorsze od Asrock贸w.

Niestety kolejny raz musz臋 si臋 z Tob膮 nie zgodzi膰 (rzadko si臋 to zdarza)
- poprzednio dotyczy艂o to trzymania baterii w starszych telefonach.
Pisa艂e艣 o Siemensie M35, kt贸rego najgorsz膮 cech膮 by艂a w艂a艣nie bateria -
standardowa 500 mAh NiCd trzyma艂a nawet przy tym mikroskopijnym
wzierniku a nie wy艣wietlaczu 1 max 2 dni, dokupiona LiION 1000 mAh 2-3
dni. Dwa lata temu jad膮c na Ukrain臋 specjalnie zostawi艂em w domu
delikatne smartfony, dokupi艂em 3 艣wie偶e akumulatory
i wygrzeba艂em z szuflady Siemensa M35i kupionego w po艂owie 2000 r. - ten
telefon jest nie do za*a. W pokrowcu silikonowym niestraszne mu upadki,
zalania, upadki plecaka, ale bateria bo jego fatalna strona, ko艅czy si臋
bardzo szybko zw艂asza na terenach mniej zurbanizowanych
- w g贸rach przy s艂abym sygnale gdzie by艂 mi potrzebny, a nie w centrum
Warszawy 20m od BTSa. To jak dla mnie pora偶ka, bo takiego telefonu nie
u偶ywa si臋 w mie艣cie.

Nie chc臋 Ci臋 rozczarowa膰, ale w przypadku mobo 偶yjesz przesz艂o艣ci膮.
Z mobo Asrocka i Asusa jest podobnie jak wcze艣niej z HDD samsunga:
pocz膮tkow szajs wysokiego ryzyka (wczesne serie voyager itp), od czas贸w
Spinpoint贸w 40-80GB 艣wietne dyski, a z kolei Seagate robi膮ce swego czasu
rewelacyjne Barracudy IV zosta艂 producentem szrotu wysokiego ryzyka pt.
Barracuda 7200.11 itp. Niekt贸rym jednak dawne skojarzenia zosta艂y.

> Od tego czasu mam awersj臋 do tej firmy

        Od czasu mobo Asusa z kompletnie spie* planem zasilania (jedyny
komputer na kilkana艣cie maj膮cy problemy z zasilaniem czytnika
wewn臋trznego czy niekt贸rych pendrive dzia艂aj膮cych na innych komputerach
bez najmniejszego problemu) z idiotycznym zasilaniem ATX 20+4 zamiast
24+8 na mobo z sekcj膮 zasilania 9+1 i oficjaln膮 obs艂ug膮 CPU 140W
(Asrock nawet w ta艅szych i prostszych mobo z tego okresu ma 24+8),
niestabilno艣ci膮 w obs艂udze pami臋ci (sprawdzane 3 r贸偶ne komplety,
stosunkowo najlepiej ale wcale nie dobrze jest na Kingstonach HyperX ale
z zani偶onym taktowaniem/timingami w stosunku do referencyjnego) nie m贸w
mi nawet o Asusie. Problemy zacz臋艂y si臋 po ~10 miesi膮cach od kupna.
Wysy艂a膰 ponownie do serwisu nie ma sensu, bo i tak wr贸ci z "test OK" -
po prostu wi臋cej Asusa nie kupi臋 po takich numerach. P艂yta nie jest
"padni臋ta" - wtedy bym j膮 wymieni艂 gwarancyjnie nie maj膮c problem贸w z
idiotycznymi zapisami OEMa MS Windows - po prostu jest niestabilna, a
serwis ma to w d*e.

> i stosuj臋 wy艂膮cznie Gigabyte w zasadzie.

Z deszczu pod rynn臋. Z Asusem i Gigabyte jest dok艂adnie to co napisa艂
Chris (a w ko艅cu siedz膮c w dystrybucji wie co pisze) - olski dystrybutor
to jacy艣 s*e naprawiaj膮cy tygodniami mobo, kt贸ra wraca z tak膮 sam膮 wad膮
(dobrze jak pad艂a na amen a nie jest po prostu niestabilna, co w czasach
powszechnych lut贸w bezo艂owiowych itp wynalazk贸w jest do艣膰 powszechne) z
opisem "test OK". IMHO skutecznie zniszczyli tym mark臋 obu firm na PL
rynku, o czym powie Ci chyba niemal ka偶dy kto mia艂 nieprzyjemno艣膰
styczno艣ci z serwisem Asusa czy Gigabyte.
Niestety ludzi ogl膮daj膮cych reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych
pisemkach s膮 ca艂e t艂umy, wi臋c interes si臋 kr臋ci. Ma艂o kt贸ry user po
przej艣ciach z ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.
Z Asrockiem jest o wiele lepiej je艣li chodzi o serwis - po prostu nie
bawi膮 si臋 ma艂p臋 z brzytw膮 AKA sta偶ysta z lutownic膮 w pakamerach PL
dystrybutor贸w :>

To tyle je艣li chodzi o moj膮 prywatn膮 opini臋 na temat OBECNYCH mobo Asusa
i Gibabyte vs Asrock.

--
/MB