Re: Dysk 20GB w laptopie z limitem 8GB

Autor: Q <no_at_spam.org>
Data: Wed, 28 Nov 2012 15:38:19 +0100

> Mam doswiadczenie ze stacjonarnego i musialem w MBRze dysku zainstalowac
> seatools (tak to sie chyba nazywalo choc po glowie chodzi mi jeszcze
> Ontrack).
> Bez tego pomimo wykrycia w BIOSie nie dzialalo nic.

Cos w tym jest - moze biezacy boot loader uzywa
rozszerzonego zestawu biosowych funkcji obslugi dysku
(int 13h ext.), czyli:
sproboj zainstalowac (w pierwszym sektorze) boot loader
uzywajacy podstawowego zestawu int 13h.

Tak czy siak dysk powinien dzialac - najwyzej nie bedzie
widzial calosci tylko pierwsze 8gb.