Re: To siÄ™ narobi...

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sat, 24 Nov 2012 13:20:51 +0100

W dniu 2012-11-24 12:11, PK pisze:
> [...]
Otóż to, wymieniasz płytę. Ale co, gdy procesora nie musiałbyś
wymieniać? A po nowemu - będziesz musiał wymieniać wszystko, wyboru brak.

> Dokładnie. Rynek osób, które wymieniają procesor bez reszty jest
> marginalny. Tak naprawdę ogromna większość PCtów jest wymieniana
> w całości.
Chwila chwila. Co innego modernizacje, a co innego serwisy. Zauważ że
procesorów na s775 już dość dawno nie ma w hurtowniach, przeszły
podstawki s1156, s1366, s1155, i teraz już s2011 jest, ale płyty główne
na s775 nadal są, są produkowane, i są wymieniane, bo ulegają różnym
awariom (od kondensatorów, po przez uszkodzenia portów, i całkowite
uszkodzenia przy przepięciach/zasilaczach), a procesory - są praktycznie
niezniszczalne (i często droższe od samej płyty). Więc dlaczego zmuszać
do wymiany kompletu, skoro wystarczy wymiana jednego z uszkodzonych
elementów, i do tej pory to się sprawdzało? Dlatego że intel na tym nie
zarabiał (tyle ile by chciał)?

To tak jakby na wieść "od teraz silnik będzie na stałe zespawany z
karoserią w aucie, nie będzie się go dało wymienić, ale za to każda
karoseria będzie lepiej dopasowana do tego konkretnego silnika" -
krzyczeć z radością "no i dobrze, ile razy wymieniałeś silnik na lepszy
w swoim aucie?"...