Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: Thomas <angel_USUN_TO__at_bci.pl>
Data: Wed, 21 Nov 2012 18:59:57 +0100

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl> napisał w wiadomości

> Też takie mam. Ale pytam, czemu one są tak wielkie. Czemu ppi monitorów
> ciągle stoi na stałym poziomie. Co więcej - rośnie. Decyduje ergonomia,
> czy ekonomia?
>
> Podobnie w laptopach - 15 cali zostało zdominowane przez 1388x768. 768 to
> strasznie mało przy przeglądaniu internetu, nie wspominając o
> poważniejszych zastosowaniach.

Czemu? Może dlatego, że taniej. To raz. Dwa, przy upakowaniu pikseli jak w
matrycy z telefonu, tak amatryca z 24 calowego monitora musialaby mieć
niezłą rozdziałkę, co by to wyśwwietliło bez interpolacji? Trzy. Na ekranik
smarfona/tableta patrzysz z mniejszej odległości niż na monitor i względne
rozmiary pikseli się wyrównują.

Ja mam np. 24 cale z 1920x1200 i jakoś nie wydaje mi się, że potrzebowałbym
jeszcze wyższej rozdzielczości. Siedząc od niego w odległości ok 50cm nie
jestem w stanie dostrzec pojedynczych pikseli. Więc po co przepłacać :)

T.