Re: Internet z UPC - jak skonfigurować dwa routery?

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue, 20 Nov 2012 12:40:29 +0100

Dnia Tue, 20 Nov 2012 11:19:38 +0100, Marcin N napisał(a):

> Co to jest serwis liniowy?

AFAIK działa to tak, że serwisowaniem urządzeń na ostatnim fragmencie linii,
czyli od skrzynki w budynku (ewentualnie na osiedlu) do modemu klienta
zajmuje się serwis abonencki. Pozostałą częścią - serwis liniowy. U mnie
było tak, że technicy z serwisu abonenckiego przyjeżdżali co dwa tygodnie,
sprawdzali sygnał, wymieniali modem i wprost mówili, że tak naprawdę, to oni
już więcej zrobić nie mogą, bo problem leży dalej i to nie ich zakres
kompetencji.

Przy okazji, podczas jednej z wizyt techników wyszło na jaw, jaki burdel
organizacyjny w UPC jest. Serwis liniowy w końcu swoje zrobił, modem
przestał mi rwać synchronizację, ale powiadomienia dla techników z serwisu
abonenckiego już nie było i przyjechali swoją drogą w zasadzie po to, żeby
zobaczyć, że działa mi łącze już jak trzeba.

> Co było dalej?

Musiałem swoje odczekać, aż „system” przemielił reklamację. Dostałem zwrot
części opłaty za każdy z miesięcy, w których był cyrk. Przez jakiś czas był
spokój. Aż się ostatnio okazało, że mam cholerne problemy w słuchaniu radia
przez net. Często i gęsto rwało mi połączenie. Znowu zgłoszenie i odpowiedź
konsultanta, która mnie zabiła: „no problem faktycznie jest, są zakłócenia
na linii i to od dłuższego czasu, nie wiem, dlaczego się tym nikt nie zajął.
Chyba dlatego, że nikt z pana lokalizacji problemów nie zgłaszał”. Po czymś
takim zastanawiam się, czy tam raz na trzy tygodnie z profilaktycznym
ochrzanem nie dzwonić…

[ Bóg jest hipotezą konieczną dla zaspokojenia rozumu.           (I. Kant) ]